Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med leverans, D5000

Produkter
(logga in för att koppla)

Bananafroggyboy

Aktiv medlem
Hej!
En kompis har beställt en Nikon D5000 + 18-55 hos Komplett, men har de senaste veckorna hela tiden fått leveransdatumet framflyttat. Vid en snabbkik på många andra stora säljsajter så står det också att leveransdatum inte går att bekräfta. Har Nikon några leveransproblem just nu?

/Christopher

kan vara leveransproblem..elr så har dom börjat fasat ut kamerorna just för att nya ska komma ut på marknaden snart

Nikon har leveransproblem på en hel del produkter just nu. Såväl i konsument som proffssegmentet.

Många har slut i lager på just D5000, men inte alla. Kolla på prisjakt där det syns vilka som har lager.
Jag beställde just en från Dustin.
Säg åt kompisen att annulera ordern hos komplett och beställa där den finns.
Orsakerna til förseningen kan vara många, t.ex komponentbrist eller att modellen omåttligt populär eller är på väg ut.
När jag köpte min LS50 diaskanner hade Nikon trasslat i något år med leveranserna, men den lades ju ned sedan trots att den idag säljs till dubbla priset begagnad.

Tänkte passa på att dra en färsk historia om dåliga säljare eftersom jag skulle köpa en D5000 som present häromdagen. En viss butik i en av de stora hemelektronikkedjorna råkade ha ett par kit kvar. Internetpriset var satt till 5990 (som i flera andra butiker). Killen ville ha 6500 någonting och påstod att skillnaden var "frakt" till butiken. Det lägre priset gällde bara internet. Men har ni inte lägsta prisgaranti då? Nja, så går det inte till utan du måste själv hämta prisuppgiften från konkurrenten och bla, bla. Det blev förstås inte något köp där.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar