Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med IS / VC

Produkter
(logga in för att koppla)

Petandsto

Aktiv medlem
Hej
Jag har plötsligt fått problem med IS på mitt Canon 24-105 och VC på mitt Tamron 24-70. Har inte haft problem tidigare men nu får jag lite suddiga bilder när jag använder båda objektiven och har efter lite testande konstaterat att det är IS/VC som inte fungerar. Kan det vara något kontakt problem med mitt Canon 5d mk II eftersom problemet dök upp samtidigt på båda objektiv. Autofokus fungerar men inte IS/VC

Har samma problem med mitt Tamron 24-70 VC, autofokus fungerar och jag här att VC låter men när jag ser i sökaren är det ingen skillnad innan och efter jag håller ner avtryckaren. Tidigare kunde man se i sökaren hur bilden stabiliserades.

Har fått lite suddiga bilder på sistone men inte förstått varför men nu ser jag att det är VC som inte fungerar. Finns det som sagt något som man kan kolla innan man skickar in det på reparation?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar