Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med att ladda upp foton...

Produkter
(logga in för att koppla)

AnnaDVmo

Medlem
Hej!
Är ny här och har försökt lägga upp ett par bilder, men ALLA tycks vara för stora och det har inte gått så bra... Tex 4,MB mot 800 kB tillåtna...
Hur gör jag för att få upp några foton öht?! Kan man minska dem och hur?! (Har inte Photoshop..)
/Anna
 
Hej!
Är ny här och har försökt lägga upp ett par bilder, men ALLA tycks vara för stora och det har inte gått så bra... Tex 4,MB mot 800 kB tillåtna...
Hur gör jag för att få upp några foton öht?! Kan man minska dem och hur?! (Har inte Photoshop..)
/Anna

Om du inte har photoshop så tycker jag du kan testa på picasa som är ett enklare gratis program som endå klarar det mest grunläggande som att skala ner bilder.

http://picasa.google.com/
 
Har faktiskt Picasa och använder det en del,men hur jag skalar ner fotona har jag inte klurat ut ändå... :/

Du får gå in på arkiv sen välja exportera bild till mapp. där väljer du var du vill ha den mindre bilden.

Dra ner den till 1024 så blir det perfekt här :)
Blir den ändå för stor så räcker det nug med att på reglaget nedanför ändra till ett steg lägre kvalitetsmässigt än Automatisk. Lycka till.
 
Du får gå in på arkiv sen välja exportera bild till mapp. där väljer du var du vill ha den mindre bilden.

Dra ner den till 1024 så blir det perfekt här :)
Blir den ändå för stor så räcker det nug med att på reglaget nedanför ändra till ett steg lägre kvalitetsmässigt än Automatisk. Lycka till.

Tack för hjäpen!! Hamnade på något picasa forum och lyckades faktiskt klura ut det på egen hand! Alltid kul att lära sig något nytt..... :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.