Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Problem med 450D och extern blixt
- Trådstartare janroch
- Start datum
pellepiano
Aktiv medlem
Kanske om du fäller upp inbyggda blixten manuellt.
apersson850
Aktiv medlem
Den lilla givaren i blixtskon, som känner av att det sitter en extern blixt där, har fastnat. Den blixt du provade med var kanske inte en Canon? Om blixtarna inte passar riktigt händer detta lättare.
Kolla till höger under blixtskons kant om det inte sitter en liten fjädrande plåtbit där. Försök lyfta upp den med en minimal skruvmejsel.
Jag vet i och för sig inte om den sitter till höger på en 450D, men den gör det på mina kameror.
Kolla till höger under blixtskons kant om det inte sitter en liten fjädrande plåtbit där. Försök lyfta upp den med en minimal skruvmejsel.
Jag vet i och för sig inte om den sitter till höger på en 450D, men den gör det på mina kameror.
apersson850
Aktiv medlem
Då är det åtminstone inte fel tjocklek på blixtens fot som är orsaken. Kan vara något skräp som gör att den lilla givaren går trögt.
apersson850
Aktiv medlem
Nu är det inte första april längre, annars skulle jag rekommenderat högtryckstvätt.
box346
Medlem
Måste erkänna att jag i ren desperation testade tipset, även fast jag kände på mig att det var dömt att inte lyckas.
Helt allvarligt det funkar. Prova med ett fuktat finger. Vad har du att förlora?
(med närmre eftertanke så funkar det inte med trasa, fuktat finger däremot, så att polerna får kontakt).
Om du inte lyckas så är du välkommen till Hässelby så ska jag visa.
vh Danne
apersson850
Aktiv medlem
Men det är inte polerna du kommer åt med fingret som är problemet. Det är den lilla givaren under ena kanten på blixtskon som fastnat i nedtryckt läge, så att den tror att det finns en blixt där uppe hela tiden. Den givaren kommer du inte åt med något finger, inte utan att köra det i pennvässaren först, och det rekommenderas inte ens den första april!
box346
Medlem
daniel och anders. I mitt fall är det varken givare för de är inte nertryckta och blöta fingret funka inte heller (i mitt fall då). Så det blir inlämning på garanti till Canon... Tack för att goda råd och tips dock
Vad synd. Hoppas det löser sig för dig!
Vh Danne