Annons

Prisskillnad mellan Sverige och Dubai?!

Produkter
(logga in för att koppla)

Ferry

Medlem
Tjenare!

Det är så att jag ska bege mig till Dubai över påsk och tänkte hör mig lite för om det är någon av er som vart där eller hört talas om det skiljer sig mycket i pris, jämfört med Sverige. Främst tänker jag på en Eos 7d samt 580 blixt.
Någon som har några erfarenheter eller råd?

Mvh Joakim
 
Jag var där i slutet av januari, rent generellt var priserna lika eller högre än i Sverige. Föreslår att du kollar runt men ha inte höga förhoppningar. Lycka till.
 
Jag var där i slutet av januari, rent generellt var priserna lika eller högre än i Sverige. Föreslår att du kollar runt men ha inte höga förhoppningar. Lycka till.

Tackar, det är väldigt bra att veta. Jag hade dock en förhoppning om att det skulle vara billigare men att åka dit utan förväntningar kanske är det bästa. Hur var utbudet, fanns det en rad olika fotobutiker och låg dem alla i köpcentrumen?
 
Tackar, det är väldigt bra att veta. Jag hade dock en förhoppning om att det skulle vara billigare men att åka dit utan förväntningar kanske är det bästa. Hur var utbudet, fanns det en rad olika fotobutiker och låg dem alla i köpcentrumen?

De jag var på låg i olika köpcentrum, osäker på om det skiljer sig nämnvärt mellan olika malls om man går till samma kedjor. Grand stores i mall of emirates hade marginellt billigare på vissa nikonmodeller enligt min kompis som kör nikon men de hade inte Canon alls. Jag var på jakt efter stativ o det var i stort sett kört att hitta bra utbud. Kolla på canon's butik i Dubai mall, de hade lite lägre pris på enstaka L-objektiv men räkna inte med mycket hjälp då de som jobbade när jag var där verkade ha svårt att tala engelska utan mest pekade på de små prisskyltarna med extremt lite info på.
 
Någon med aktuell info? Jag funderar på Nikon-objektiv och iPad Mini, den vet jag är 500-700 kr billigare och alltså köpvärd.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.