Annons

Prisras på 20D ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Eeros skrev:
Jag beställde min 20D från Cyberphoto. Fick lite trogen-kund-rabatt av dem också. Dessutom är det en butik jag varmt rekommenderar även annars. Garantiservicen, och all annan service också för den delen, är helt enkelt superb. [/B]

Och vad är trogen-kund-rabatt? Något alla trogna kunder får eller något de som kan pruta får?
 
Eeros skrev:
Det är något en trogen kund kan få om han prutar lite...

*L*

Pruta kan jag men jag har inte handlat av cyberphoto ännu. Tänkte dock göra det nu när jag skall köpa min första digitala kamera. Dels för att de är norrlänningar (som jag) och dels för att jag anser att de verkar vilja "mer" än bara kränga så många kameror/grejor som möjligt. Den inställningen tycker jag att jag kan betala lite för stället för att bara jaga en hundralapp på internetsiter.
 
Jeppe skrev:
Jag tvivlar starkt på att vi får se ett prisfall med 3.21% / månad framöver. Men allt handlar om hur kameran säljer och vad konkurrenterna lanserar. Just nu är 20D rätt ensam på 8MP-marknaden...

För att då komma ihåg vad kamerorna kostar idag så:

Cyberphoto: 14894:-
Nomatica: 13251:- (Billigast i "Sverige").

Vi får väl leta upp tråden om 6 månader..

Uppdatering 4 Månader har gått (nåja, nästan)

Cyberphoto: 14089:-
Technikdirekt har kameran för 11769:-

Cyberphoto har således "bara" sänkt priset med 905:-, eller 5,4% på 4 månader

Däremot är billigaste pris sänkt med 11.2%

Nomatica tar i dagsläget 12831:- (sänkning med 3.2%)

Således är slutsatsen att digitalkameror inte sjunker med 3.21% per månad... Däremot kommer det in aktörer som håller så pressade priser att de inte tjänar något på modellen, utan tar igen det på karusellerna.. eller hur det nu var.
 
Men så är den fortfarande rätt ensam i sin "klass". Först när en konkurrent dyker upp lär väl priset påverkas rejält...
 
Nu har jag dragit upp den här tråden, jag undrar nämligen hur länge 20D kommer fortsätta tillverkas nu när 30D kommit.

Någon som vet säkert? Någon som gissar på nåt? Har tankar på och köpa en 20D men väntar nog tills efter sommaren. Är lite rädd att den ska försvinna bara.
 
Jonas Tobin skrev:
Nu har jag dragit upp den här tråden, jag undrar nämligen hur länge 20D kommer fortsätta tillverkas nu när 30D kommit.

Någon som vet säkert? Någon som gissar på nåt? Har tankar på och köpa en 20D men väntar nog tills efter sommaren. Är lite rädd att den ska försvinna bara.

Troligen slutade de tillverka 20D 1-3 månader innan de lanserade 30D, gissningsvis använder de samma monterings-"linor" och annars skulle det dröja för länge innan något kom ut i marknaden från lansering.
Så vill du ha en 20D, så får du hålla koll på lager läget hos olika leverantör...
 
Ja du Peter, jag såg det! Det är inte illa. Men som det ser ut nu har jag tänkt så här. Pappa har en 20D på inkommande och jag kan fingra på den i sommar. Och om jag väntar till hösten med eget inköp är det väl lika bra o satsa på 30D. Den är ju idag inte så hemskt mycket dyrare och den kanske hinner sjunka lite i pris om man väntar några månader.

Inte lätt detta, man är ju stundent o får hushålla med pengarna.
 
om man kollar på www.prisjakt.nu så har EOS 20D rasat från 12000 till 9790 sedan 22 februari . men det är upp till dig själv.. vill jag vänta ytterliga och hoppas på att den gått ner yterlig i pris eller ska jag slå till nu.. risken finns ju alltid att priset går upp igen.

Se på KM D7D som har gått från 7000 till 13000 sedan 16 februari.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.