Annons

Prisförslag på Nikonprylar

Produkter
(logga in för att koppla)

Henrik Davidsson

Aktiv medlem
Hej !

Vad kan man ta för....

1 st Nikon FM
1 st Nikon FM2

5 st AIS objektiv varav

1 st 80-200/4
1 st 24/2.8
1 st 35/2
1 st 50/1.8
1 st 85/2

Diverse motljusskydd, av metall.

Allt i utmärkt skick.

Säljer allt i en klump, ge ett förslag på vad jag ska ta?

Ett tips bara..

Är det inte bättre att lägga ut det på en riktig auktion så att du når fler köpare och får ett marknadsmässigt pris?

Sålde nyligen alla mina Nikonprylar så och fick bedyligt mer än jag hade fått här samt snabbare.

Varför envisas en del med att sälja allt i klump? Då reducerar man ju antalet potentiella köpare till säkert mindre än en tiondel. Det är väl ingen som går och köper det där "skräpet" idag;-)

Som den här dåren. Jag säger bara lycka till att hitta en köpare! http://www.blocket.se/vi/9144242.htm?ca=11_s

Nä, låt folk bjuda eller sätt pris på varje del, så kanske du får en del sålt med lite tur.

Henrik Davidsson skrev:
Hej !

Vad kan man ta för....

1 st Nikon FM
1 st Nikon FM2

5 st AIS objektiv varav

1 st 80-200/4
1 st 24/2.8
1 st 35/2
1 st 50/1.8
1 st 85/2

Diverse motljusskydd, av metall.

Allt i utmärkt skick.

Säljer allt i en klump, ge ett förslag på vad jag ska ta?
Utan att värdera prylarna var för sig så skulle jag kunna tänka mig att du kan få ut ca 7000-8000 med lite tur. Viktigt är dock att du säljer prylarna var för sig.

Makten skrev:
Varför envisas en del med att sälja allt i klump? Då reducerar man ju antalet potentiella köpare till säkert mindre än en tiondel. Det är väl ingen som går och köper det där "skräpet" idag;-)

Som den här dåren. Jag säger bara lycka till att hitta en köpare! http://www.blocket.se/vi/9144242.htm?ca=11_s

Nä, låt folk bjuda eller sätt pris på varje del, så kanske du får en del sålt med lite tur.
Håller med. En riktigt idiotiskt utformad annons. För 35000 kan man få nya prylar med bättre prestanda än det han säljer.

Nej det var en feltolkning.
Men det är ärligt sagt ett h-vete att sälja analog utrustning idag. Och skall du sälja ett paket så måste priset vara MYCKET lågt. Sälj hellre prylarna styckvis för vad du kan få och var beredd på låga priser.
Jag fick bara 2 500 för min Nikon F100 (en 15 000 kronors kamera) i gott skick.

Det är verkligen köparens marknad när det gäller analoga prylar.

jag köpte en Nikon F3 förra året för 2000 kr, i fint skica, sedan en FE i lika fint skick för 1500. De här kamerorna går att få ännu billigare med lite tur på blocket.

Fasta brännvidder, manuell fokus går för kring tusenlappen. De allra bästa objektiven och zoomar kostar något mer.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar