Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Prisförslag på en Eos 300d?

Produkter
(logga in för att koppla)

FruC

Aktiv medlem
Ska sälja min eos300d, skulle vara så glad om någon ville kommma med prisförslag på vad jag kan sälja den för...jag vill absolut inte vara för dyr eftersom den inte verkar finnas att köpa längre...nu är det 350D eller 400D som är på tapeten...

Jag köpte den när den var nästan ny på marknaden...det var den billigasten som fanns då.

Tyvärr är laddaren paj, så det kan inte följa med..inget minneskort heller eftersom det passar till min nya kamera 400D...

Nån som har något förslag??
 
Sägs väl att Canon har slut på reservdelar (bl.a. slutare) till 300D/10D och äldre, så speciellt dyrt ska det inte vara.
 
Jag tycker att ett vettigt pris på en 300D med objektiv är runt 3500:- och utan 3000:- (men det är ju ALLTID beroende på vilken köpare man hittar).

Såg på blocket att priset varierar från 2500:- (inte riktigt fungerande) till 7000:- (hur någon nu skulle komma på tanken att betala det...).

Sen hade du en trasig laddare, och det MÅSTE man ju ha. En ny sådan går väl på runt 700:-. Så jag skulle säga runt 2200-2500:-. Tyvärr.

Men som sagt, du kan ju alltid gå ut högre, och se. Man vet aldrig om man hittar "rätt" köpare.
 
Tack!

StaffanW skrev:
Jag tycker att ett vettigt pris på en 300D med objektiv är runt 3500:- och utan 3000:- (men det är ju ALLTID beroende på vilken köpare man hittar).

Såg på blocket att priset varierar från 2500:- (inte riktigt fungerande) till 7000:- (hur någon nu skulle komma på tanken att betala det...).

Sen hade du en trasig laddare, och det MÅSTE man ju ha. En ny sådan går väl på runt 700:-. Så jag skulle säga runt 2200-2500:-. Tyvärr.

Men som sagt, du kan ju alltid gå ut högre, och se. Man vet aldrig om man hittar "rätt" köpare.

7000 skulle jag själv aldig ge...med tanke på att man får en 400D för drygt 6000...

Ja jag är fullt medveten om att jag inte kan få ut speciellt mycket, jag ville bara veta på ett ungefär vad jag kunde sätta för pris...

tack så jättemycket för svaret..:)
 
jeskata skrev:
Sägs väl att Canon har slut på reservdelar (bl.a. slutare) till 300D/10D och äldre, så speciellt dyrt ska det inte vara.

men visst finns det laddare att köpa??...hoppas jag...joo men det måste ju finnas tycker jag...den är annars helt okey... har funkat alldeles utmärkt..:)

Jag har bara köpt en ny...:)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.