Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pris på 7D

Produkter
(logga in för att koppla)
Tjena
Jag såg att scandinavian photo hade pressat priset på 7d:an (hus+18-35 + grepp=10700). Va tror ni - kommer det bli ännu billigare va det lider eller är det dax att slå till? När kommer efterföljaren?

/snål

Det kommer alltid bättre och billigare, om jag får tro historken de senaste fem åren.

Tja, frågan är när du behöver kameran?

Jag har varit sugen ett bra tag men tycker fortfarande att husen är ganska dyra... skulle kännas bättre att lägga pengar på objektiv men man vill ju samtidigt ha nått hus som håller.

va tror nu konner den tekniska utvkligen gå lika fort framöver?

När blir fullstora sensorer var man (och kvinnas) egendom?

Senast ändrad:
Jag tror att aps-c-sensorn är här för att stanna i konusmetklassen. När de stora tillverkarna gått så långt att de börjat utveckla optik för den så tror jag inte de överger den i första taget, dock kommer den nog bli billigare.
I pro- och semipro-husen kommer vi nog att hitta fullstora sensorer hos "alla" de stora inom något år eller två.

När det gäller D7D så är det bara att ha is i magen om man vill ha den billigare. D7Dii, efterföljaren med (enligt rykten) en 10-mp sonysensor, ska ju presenteras på PMA så tillgången på gamla D7D kanske kommer att minska medans handlarna samtidigt vill tömma lagren lagom till ii:n kommer.

vad dom sa i minoltas nyhetsbrev var att d5 blev för hård konkurent med d7 och därför sänkte dom priserna så om de sänks mer nu är nog mindre troligt.. dröjer nog 6 månader till inan priset ändrars mycket mer

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar