Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Pris för fokusjustering
- Trådstartare Nilzohn
- Start datum
Tes
Aktiv medlem
Jag fick ett prisförslag på 1 600.- för kameran samt runt 2-300.- per objektiv (? tror, vet ej säkert hur de tänkte)när min 40D var inne nu senast.
Det var innan de fick garantipapper på samtliga prylar av mig, och då körde de mitt 50 1,4 som inte hade garanti kvar som goodwill. Tror det stod runt 150.- för det på kvittot sen.
Det var innan de fick garantipapper på samtliga prylar av mig, och då körde de mitt 50 1,4 som inte hade garanti kvar som goodwill. Tror det stod runt 150.- för det på kvittot sen.
Bokeh
Aktiv medlem
Nilzohn skrev:
Inget av objektiven har garanti kvar. 50/1.8 är ju från 1860-talet.
Dessutom fokuserade de "on spot" på min gamla 300D.
Funkade dom på din tidigare kamera så är det ditt nya kamerahus som behöver justeras, inte objektiven.
/kent
AFJ
Aktiv medlem
Bokeh skrev:
Funkade dom på din tidigare kamera så är det ditt nya kamerahus som behöver justeras, inte objektiven.
/kent
Sannolikt är det väl så men kan man vara säker på det?
Rent teoretiskt skulle det väl kunna vara så att såväl de gamla gluggarna som det gamla huset har felfokus men att dessa går åt olika hål och felen "tar ut varandra". Byter man då ut huset mot ett som är neutralt så uppstår felfokus.
Eller funkar det inte så?
Mvh
Anders