Annons

Prime

Produkter
(logga in för att koppla)

Derure

Aktiv medlem
Fick jobb hos Prime och undrar om det kanske var någon annan här på fotosidan som fick uppgiften att dokumentera i sin hemort? =)
 
froderberg skrev:
???

Prime?
Ett företag som sökte "fotografer med digitalkamera" för två dagars uppdrag att fotografera miljöer/byggnader i "sina egna" städer.

De var inte roliga då jag kollade lite med dem om "jobbet." Antagligen hade de inte riktat in sig på bra bild utan mest bara billig arbetskraft (men jag vet iof inte lön de erbjöd och de vet inte heller vad jag hade väntat mig. Så långt gick aldrig snacket.)
 
det är ganska bra betalt.. 86kr/h och uppdrahget är uppdelat på 10h... sen hur man disponerar tiden spelar ingen roll..
när det är något roligt som att fota och samtidigt få betalt för det så spelar det ingen roll för min del om vill ha estetiska bilder eller bara informativa =)

zoom, vad är det?
 
Junkers skrev:
det är ganska bra betalt.. 86kr/h.....
Bra pengar för en student eller arbetslös men sanningen är att jag inte håller med om "ganska bra."
Fast trots att jag tycker de kunde betalt mer så är ju jobbet mycket värt som referens för den som vill komma in i branschen och du har all rätt att vara glad för jobbet.

Jag vet ju inte heller om de var ointresserade av bra bild men fick den uppfattningen. Kan haft fel men gillade inte riktigt att bli avvisad på stört. Det står jag för (även om jag förmodligen hade backat senare)

Grattis till jobbet!
 
Jösses... 86kr/h, personligen skulle jag inte göra många knop för den lönen. Men det kan ju vara pengar det också om man är student eller så. Kolla upp villkoren med copyright och andra rättigheter innan du lämnar ifrån dig någonting. Finns många "hederlige harry AB" därute som inte direkt ansluter sig till normal etik i fråga om lagar, skatter och avtal. Lycka till!
 
Andreas... Jag trodde det fanns något sorts minimilöneavtal, även för sommarjobb. Är det inte därför vi har kollektivavtal. Hederlige Harry har tydligen breddat sig till kommunala sektorn också:-(
 
systerdiesel skrev:
.....Finns många "hederlige harry AB" därute som inte direkt ansluter sig till normal etik i fråga om lagar, skatter och avtal. Lycka till!
Prime tror jag nog är ett "seriöst" företag vad gäller avtal. Det finns ju äckligt snåla såna med.

För de 86:-/h ska nog Prime ha bilderna. Fotografen är ju anställd för att plåta åt dem. Det är inget ovanligt avtal isf (om man bortser från löneklassen då.)

Jag tror de annonserade med att jobbet passade studerande. Säkert med tanke på den låga lönen.

Hoppas bara milersättning läggs till.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.