Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Prestandaproblem Mac/Safari

Produkter
(logga in för att koppla)

Andreas Hansson

Avslutat medlemskap
Hallå,
Har stora problem med prestandan på Fotosidan med Mac/Safari (MacBook, senaste version av Safari). Tömma cache osv har inte hjälpt. Inga problem med prestandan när jag använder PC/IE (det måste väl vara första gången? Haha). Har ej provat Firefox på Mac dock.

Problemet tyder sig som så att sidan är fruktansvärt långsam, får klicka flera gånger på länkar, knappar osv (annars står det helt still).

Någon som upplever samma problem?

Nej, det fungerar hur bra som helst (Safari 3.2.1). Jag säger som en mig närstående helpdesk brukar säga:

Har du provat att starta om datorn?

Nej, det fungerar hur bra som helst (Safari 3.2.1). Jag säger som en mig närstående helpdesk brukar säga:

Har du provat att starta om datorn?

Hej å tack för snabbt svar! Jajamänsan, det har jag gjort. Ska ta ner Firefox och prova, men jag gillar Safari (och det fungerar klockrent på alla andra sajter) så jag vill helst inte göra det... :)

Hallå,
Har stora problem med prestandan på Fotosidan med Mac/Safari (MacBook, senaste version av Safari). Tömma cache osv har inte hjälpt. Inga problem med prestandan när jag använder PC/IE (det måste väl vara första gången? Haha). Har ej provat Firefox på Mac dock.

Problemet tyder sig som så att sidan är fruktansvärt långsam, får klicka flera gånger på länkar, knappar osv (annars står det helt still).

Någon som upplever samma problem?

Har du safari 4 beta eller safari 3? Tiger eller Leopard? Har du prestandaproblem på andra sidor än Fotosidan?

Prova att kasta allt innehåll i ~/bibliotek/chaces och /bibliotek/caches OBS inte caches mapparna utan innehållet. Gör sedan en omstart och töm papperskorgen. Då har du kastat inte bara safaris cachefiler utan även Cachen för allt annat tex JAVA. Det brukar göra underverk för prestandan.

M

Har du safari 4 beta eller safari 3? Tiger eller Leopard? Har du prestandaproblem på andra sidor än Fotosidan?

Prova att kasta allt innehåll i ~/bibliotek/chaces och /bibliotek/caches OBS inte caches mapparna utan innehållet. Gör sedan en omstart och töm papperskorgen. Då har du kastat inte bara safaris cachefiler utan även Cachen för allt annat tex JAVA. Det brukar göra underverk för prestandan.

M

Tack för svar. Det är Leopard, Safari 3.2.1. SKa prova och se vad som händer.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar