Sonicblast
Aktiv medlem
Hej allihop. Jag ska fotografera ett bröllop, aldrig gjort för och jag gör det för en vän gratis. Jag är mycket amatör när det gäller porträtt jag är mer ute i skogen fotograferar natur o landskap.
Lite utrustning jag har:
Hus: Canon 600D
Objektiver
1: Org 18-55( är ruskigt dårligt på teknisk data.)
2: 70-200 1:4.0L IS USM
.
Bröllopet kommer hållas utomhus på en gård, inte i en kyrka. Men det jag tänker på är vad är det att tänka på vid evt molning/regn kontra soligt? vill kunna ge min vän så bra bilder som möjligt även om jag inte gillar porträtt bilder. Fri foto eller Stativ? Hur gör ni som fotograferar bröllop?
Sen har jag planer på ett objektiv som fungerar mer mot folk i rörelse/djur mer mot porträtt hållet, vad är det jag ska tänka på här?
Hoppas på lite svar. tack på förhand.
Mvh Per.
Lite utrustning jag har:
Hus: Canon 600D
Objektiver
1: Org 18-55( är ruskigt dårligt på teknisk data.)
2: 70-200 1:4.0L IS USM
.
Bröllopet kommer hållas utomhus på en gård, inte i en kyrka. Men det jag tänker på är vad är det att tänka på vid evt molning/regn kontra soligt? vill kunna ge min vän så bra bilder som möjligt även om jag inte gillar porträtt bilder. Fri foto eller Stativ? Hur gör ni som fotograferar bröllop?
Sen har jag planer på ett objektiv som fungerar mer mot folk i rörelse/djur mer mot porträtt hållet, vad är det jag ska tänka på här?
Hoppas på lite svar. tack på förhand.
Mvh Per.