Z3 har en del egenheter. Vid användning av blixt och full automatik så använder den, av någon oförklarlig anledning alltid ISO200, för att ta ett exempel. Detta har gjort att många pratat om "oanvändbar för bilder inomhus". Använder man istället P-läge och ställer ISO-talet manuellt så blir det bättre. Det har det iaf sagts mig och bilder jag sett tyder åxå på detta.
Precis som de flesta andra kameror har åxå Z3 haft en del barnsjukdomar/inkörningsproblem, vilket säkert åxå kan vara en anledning till att det finns många begagnade kameror, om det nu verkligen är så.
Inte så att jag tar Konica Minolta i försvar, jag försöker bara se nyktert på saken. Om bilderna inte blir bra så är det ju en "jävla skitkamera" och antingen går man tillbaka till butiken med den eller så säljer man, istället för att lära sig kameran och hantera dess brister, för alla kameror HAR brister och ju mindre kameran tänker åt en ju tydligare visar sig dessa. (Du skulle bara se på dpreviews D70-forum. Där är det många som kommer från Sonys "disneyutseende" bilder och tycker att D70 är en jävla skitkamera och de ska minsann gå tillbaka till Sony igen. Ibland blir de ändå övertalade att behålla D70:n och efter ett litet tag när de lärt sig ställa in kameran rätt och lärt sig att hantera den så blir det istället en WOW-reaktion.)