Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Powershot G9: Remote shooting

Produkter
(logga in för att koppla)

FunnyBunny

Medlem
Hej! Jag hoppas att jag placerar det här rätt. :)

Jag vill kunna fotografera via datorn med G9, och jag har sett bilder på program online som tydligt visar att man kan göra det, på canons egen sida t.ex. Att det skulle finnas i Zoombrowser som en "Task". Men jag kan inte hitta det i min.

Sen finns det också EOS-utilities, men det säger att jag måste använda "CameraWindow", som i sin tur bara för över bilder. (jag förstår inte ens varför det finns EOS-utilities i installationen, eftersom G9 ju inte är någon EOS-kamera..)

Detta här är riktigt frustrerande!

Hur ska jag göra för att få någonting som canon säger finns att få fungera?!

Vill helst slippa betala för extraprogram.

TACK!
 
Har löst problemet nu, så ni behöver inte svara.

Antingen har jag varit blind och inte hittat RemoteCapture DC innan, eller så var det för att de tagit bort den på G9s skiva, jag läste om det någonstans, och jag hittade en äldre version av zoombrowser som jag installerade.. och sen uppdaterade.

Inte lika bra som EOS-versionen (hade 350D innan) men ja, det får duga.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.