Christoffer Glans skrev:
Fine Art Nude är ett bra namn som jag inte tycker vi borde ändra.
Så fort man sätter "nude" och "art" i samma mening så verkar de "rätta" bilderna visas upp.
Nakenstudier låter väldigt vetenskapligt och leder troligtvis inte till att rätt bilder strömmar in.
Jag tycker poolen är bra som den är nu.
Jo, helt uppenbart har namnet Fine Nude Art varit en fullträff på FS iallafall. Med all sannolikhet har det bidragit till en människovärdigare syn här iallafall. Dessvärre ute på nätet finns ett osannolikt skräpflöde av porrblaskigt billigt material som bär samma namn...hoppas att gränserna inte tänjs ut på FS så att man verkligen kan förvänta sig Fine Nude Art, så som det är tänkt, där fokus ligger på fotografens konstnärliga tolkning av modellen, oavsett teknik för att verkligen skapa konst.
Porr-, mode-, medicinska- reklam- m.m modeller kunde ha sina egna pooler.
Passar även på att svara poolvärdinnan här i samma inlägg att vad jag menar med fokus är att naket vanligtvis inom fotografiet har handlat om sexuella projiceringar, både från modellen och fotografen- detta är porr! Konsten brukar inte skildra dessa aspekter, där ligger fokuset på konstnärens tolkning av den mänskliga kroppen utan några värderingar om modellen har allt på sina rätta ställen, ålder, utseende, kön....allt detta är underordnat själva konstverket.
Jovisst finns det massor av konst med kameran som "pensel", konstnärligt otroligt fina fotografier, konstfoto....tar tacksamt emot linktips om denna typ av Fine Nude Art.
Jag har sålt ett 50-tal arbeten genom åren och har nu också börjat använda digitalkameran som ett av många konstnärsverktyg för att skapa abstrakt konst, det som jag i huvudsak säljer mest av. Kolla gärna i min portfolio, har precis satt ut de första färdiga arbetena, inget naket ännu men ser verkligen fram emot att utveckla en egen konstnärlig stil inom "Fine Nude Art".
Gissar att jag då måste skippa det traditionella namnet Nakenstudier som tidigare aldrig varit laddat med varken porr eller sex, om jag skall nå rätt målgrupp.