Annons

Poolförslag: Fine Nude Art

Produkter
(logga in för att koppla)
Det lär nog bli överlägset mest brudar ändå i den poolen.

Kanske kunde man rensa rejält i de vanliga naken-kategorin. En del lägger ju upp bilder i kategorin "naket" som inte har det minsta där att göra.

Och varför inte en pool för "ful art semi-nude" där bilder på tex män och kvinnor står och drar rejält i kalsongerna? Vad vet jag, vad vet jag, som Kurt säger.

Jag är kapabel att hålla med Will.
Detta trots att jag själv döpt en kategori till "nude art" på en webbsida, men utan ordet Fine framför tycker jag nude art låter mer rätt. Fick en tankeställare om grammatiken nu iaf.

Poolen benämns nu Fine Art Nude.

"Fine Art" är ett begrepp som betyder typ finkonstnärlig, finkulturell, eller det som vi svenskar oftast menar när vi pratar om konst, och Fine Art Nude betyder därmed "konstnärliga nakenbilder".

Jag tror "nude art" också funkar (så du behöver inte ändra hemsidan) eftersom det betyder nakenkonst. Att däremot stoppa in ett "fine" framför det skulle nog dock bli konstigt eftersom det "fine nude art" mig veterligen inte är något etablerat begrepp utan blir typ "snygg nakenkonst".

Arleklint skrev:
Lotta: Länka gärna in siten i beskrivningen av poolen som exempel.
Fixat. Men jag länkade inte webbringen direkt utan till http://www.fineartnude.com/

Har sett sidan tidigare och surfat runt, men hann inte kolla mycket nu, men det jag såg ser ju bra ut (bildmässigt alltså, inte layoutmässigt;))
Är dock inte lika säker på att det gjorde det sist jag kollade den sidan, men skulle någon nu hitta väldigt underliga länkningar där tar vi väl bort den då isf.

Jättekul att se alla fina bilder som lagts upp i poolen :) Alla har ju klockrent fattat vilka bilder poolen adresserar :)

Kanon!

.......I denna pool är kroppens vackra former viktigare än modellens attityd.
Jag raderade just ordet "vackra" och hoppas ingen saknar det.
Iof kan ju alla kroppar kan ha vackra former, men ordet känns överflödigt.
Kanske skulle ordet vackra kunna ge fel vibbar beroende på vem som läser också?

Det är bilden som räknas och kroppen är "bara" ett redskap till bilden när det gäller nude art. Jag strävar efter en beskrivning med mindre fokus på kroppen.

Skitkul att poolen är igång med massa bra nude art förresten:)

Alla kroppar är vackra oavsett kön och ålder.
Fotografen kan styra, men alla kroppar har en vacker grund som en fotograf med bildseende utnyttjar.

Arleklint skrev:
Alla kroppar är vackra oavsett kön och ålder.
Fotografen kan styra, men alla kroppar har en vacker grund som en fotograf med bildseende utnyttjar.
Visst håller jag med. Utan tvekan. Det var meningen att det skulle framgått i förra inlägget med, men jag var nog luddig där kanske..
Hur som helst är det väl inte den vackra kroppen som behöver nämnas flera gånger i beskrivningen?

Jag har förresten småändrat mer än bara det ordet. Titta gärna och kritisera, tyck till och kom med förslag om ändringar önskas.
(B.la ansåg jag meningen om både manliga och kvinnliga kroppar som onödig. Ser det snarare så självklart att det inte ska behöva stå.)

Senast ändrad:
Arleklint skrev:
Beskriv vad du ändrat i min text
Ny beskrivning
I denna pool lägger vi upp bilder som går under det internationella
begreppet "Nude Art". En fri svensk översättning är stilstudier på
nakna mänskliga kroppar.
Bilder som läggs in i poolen syftar till att vara en konstnärlig studie med kroppen eller del av som motiv.

Vi lägger inte upp traditionella "modellbilder", som skulle kunna fungera i reklam och promotionsammanhang eftersom det då handlar om en annan genre (även om kroppen kan vara en del av den bilden också.)
För att kort sammanfatta skillnaden kan man säga att i Fine art nude är kroppens former viktigare än modellens attityd.

Den typiska Nude Art-bilden är svartvit och lever på att man skulpterat den nakna kroppen med ett vackert ljus.
Poolen ställer inget krav på svartvitt, men antar att modelleringen av kroppen med ljus är en av bildens stöttepelare.

Du som vill se mer Fine art nude rekommenderas ett besök på fineartnude.com

Vill du diskutera poolen i forumet så gör det under "Diskussioner om Pooler" eller klicka här för att komma till befintlig diskussion. (klicka är länkat hit)

Gammal beskrivning
I denna pool lägger vi upp bilder som går under det internationella begreppet "Nude Art". En fri svensk översättning är stilstudier på nakna mänskliga kroppar. Vi lägger upp bilder som syftar till att ge en konstnärlig bild på kroppar. Såväl manliga som kvinnliga kroppar funkar i poolen.

Vi lägger inte upp traditionella "modellbilder", som skulle kunna funka i reklam och promotionsammanhang. I denna pool är kroppens vackra former viktigare än modellens attityd.

Den typiska Nude Art-bilden är svartvit och lever på att man skulpterat den nakna kroppen med ett vackert ljus.
Poolen ställer inget krav på svartvitt, men antar att modelleringen av kroppen med ljus är en av bildens stöttepelare."

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto