Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Poolförslag: Fine Nude Art
- Trådstartare Arleklint
- Start datum
lottawe
Aktiv medlem
Det där med "perfekt kropp" och inte passa försår jag inte va du menar med?Mattsen skrev:
Bra, då vet jag. Antagligen så passar inte heller yngre kvinnor med "perfekt kropp" som någon skrev i en kommentar till en av mina bilder.
Vad är en "perfekt kropp"? En sygg vältränad sån som passar just bilden eller en överviktig valkig som passar just bilden? I mina ögon är båda lika rätt, men däremot är det inte rätt att kommentera kropparna om det är bilderna som ska kommenteras.
(De som vill ha kroppen kommenterad kan ju köra diskussionerna om den i gymet
Oftast är det väl lättare att hitta modeller som är nöjda med sina kroppar och snygga kroppar är väl inte fel.
Nu är jackan redan på så nu blir jag tyst ett tag..
lottawe
Aktiv medlem
Bort med det där om att inte visa kön.Arleklint skrev:
Jobba nu på definitionen för poolen. Tala inte om hur ni själva tänker.
Jag kastar ur mig ett embyo...
POOLEN ÄR ÖPPEN FÖR ALLA BILDER SOM AVSER FÖRMEDLA SKÖNHETEN I MÄNSKLIGA KROPPAR UTAN ATT VISA KÖN...
Utveckla min definition!
Resten kommenterar jag i natt, men som jag ser det är det inte skönheten i mänskliga kroppar som ska visas, utan konst där kroppen utgör en del av bilden.
Arleklint
Aktiv medlem
Skriv en definition!
En definition för en pool skall inte avspegla er personliga tanke, utan snarare något som kan förstås allmängiltigt!
Mitt förslag var:
POOLEN ÄR ÖPPEN FÖR ALLA BILDER SOM AVSER FÖRMEDLA SKÖNHETEN I MÄNSKLIGA KROPPAR UTAN ATT VISA KÖN...
Men det kan ni säkert vidareutveckla
En definition för en pool skall inte avspegla er personliga tanke, utan snarare något som kan förstås allmängiltigt!
Mitt förslag var:
Men det kan ni säkert vidareutveckla
Senast ändrad:
ariadne
Aktiv medlem
man skulle kunna ha def. "naket"
men det känns som att genren är snävare än så
det är en speciell stil som jag ser det
kan inte säga att jag är insatt i ämnet i fråga
men jag tänker mig mkt ljusspel, nakna kroppar, svart/vitt. en slags gestaltning av människokroppen som något upphöjt,nästan gudomligt. "förmedla skönheten" skrev janne.
sen kan man ju välja att inte begränsa det så in i norden också förvisso, men då blir det väl en annan typ av pool
ps. själv har jag nog aldrig förstått förtjusningen med skönheten just i våra kroppar, vad som är speciellt med dem. i förhållande till annat. men,men...bara för att jag inte fascinerats av människokroppen så betyder ju inte det att andra inte gör det. ds
men det känns som att genren är snävare än så
det är en speciell stil som jag ser det
kan inte säga att jag är insatt i ämnet i fråga
men jag tänker mig mkt ljusspel, nakna kroppar, svart/vitt. en slags gestaltning av människokroppen som något upphöjt,nästan gudomligt. "förmedla skönheten" skrev janne.
sen kan man ju välja att inte begränsa det så in i norden också förvisso, men då blir det väl en annan typ av pool
ps. själv har jag nog aldrig förstått förtjusningen med skönheten just i våra kroppar, vad som är speciellt med dem. i förhållande till annat. men,men...bara för att jag inte fascinerats av människokroppen så betyder ju inte det att andra inte gör det. ds
ariadne
Aktiv medlem
tillägg till def; avsaknad av attityd
jag skojar inte, även om det kanske är den bästa formuleringen
men är det inte väldigt lite attityd i såna bilder?
för mkt attityd= modellfoto
men det kan väl vara både och antar jag
ligga i två genrar
nu ska jag nog sluta babbla en stund..
jag skojar inte, även om det kanske är den bästa formuleringen
men är det inte väldigt lite attityd i såna bilder?
för mkt attityd= modellfoto
men det kan väl vara både och antar jag
ligga i två genrar
nu ska jag nog sluta babbla en stund..
lottawe
Aktiv medlem
Janne, det är ett diskussionsforum.Arleklint skrev:
Ni nördar er!
Tråden syftar till att DEFINIERA en eventuell pool!
Utveckla min definition!
Vem nördar sig? Vi som försöker diskutera runt ämnet?
På en arbetsplats hade jag kanske köpt grejen "Skriv en definition" men inte här (jag ska skriva en ny för bilddiskussionspoolen istället nu)
Det jag gärna gör däremot är att vara med och diskutera fram kriterier och ord, meningar till en def som någon annan får sätta ihop om poolen blir av.
Och får jag då diskutera så står jag fast vid vad jag redan skrivit i tråden. Jag tycker din påbörjade definition beskriver en genre som jag är totalt ointresserad av. Den beskriver att visa upp "skönhet i mänskliga kroppar" medan jag hellre skulle vilja skriva "Fotokonst med hjälp av kroppen."
Jag anser inte att det är kroppens skönhet som är syftet att förmedla i nude art utan snarare att kroppen är ett redskap i konsten.
Det där med kön finns ingen orsak att inte visa tycker jag. Jag fotograferar där både hankön och honkön syns i bild ibland och har nog kunnat tänkt mig några av dem i en nude artpool, men nu börjar jag starkt tvivla på att mina bilder skulle ha där att göra.
Med den beskrivningen du påbörjat skulle varenda playboybild kunna platsa, för i playboy syns sällan kön, men kropparna är motivet och de som ska visas upp, (kanske iof i ett skevt skönhetsideal, men nog sjutton plåtas playboytjejer för att visa på kroppens skönhet (och sexighet) väl?
Annas tankar är jag mer med på minus skönhet och så kanske inte all nude art behöver vara s/v.
ariadne
Aktiv medlem
lottae skrev:
Annas tankar är jag mer med på minus skönhet och så kanske inte all nude art behöver vara s/v.
(förtydligande; det där med svart/vitt var väl inte allvarligt menat som att" alla bilder måste vara i svartvitt" jag förskte bara få ett grepp om genren)
Arleklint
Aktiv medlem
ariadne skrev:
stilstudier av människokroppen?
kanske låter för pretto med stilstudie.
men med det ordet har man kanske ringat in syftet lite. naket; ja.
avsett att upphetsa i första hand; nä
"Stilstudie" är inte fel. Det låter ganska bra i mina öron.
"Utan attityd" låter dock lite magstarkt tycker jag. Jag håller dock med dig i grunden, men lite attityd är nog bra att ha
Visst är många nude art bilder svartvita. Formen i kroppen poängteras nog bättre så, men jag tycker inte det skall vara begränsat till enbart svartvitt. (Men det menade du nog inte heller)
Senast ändrad:
Arleklint
Aktiv medlem
Här finns mycket fint inom Nude Art
http://www.fotosidan.se/gallery/listpic.htm?type=st&authorID=40719
http://www.fotosidan.se/gallery/listpic.htm?type=st&authorID=40719
lottawe
Aktiv medlem
Lät jag väldigt tjurig förut tro? Det gjorde jag nog..
Här är några till som jag klassar duktiga på nakenkonst. Dock inte enbart detta med ljus, skuggor, linjer och känsla utan även med attityd och uttryck.
matnyttige och... (Äh, tänkte skriva Peter Jönsson (swede) och så upptäckte jag att han inte hade några såna bilder uppladdade nu.)
Här är några till som jag klassar duktiga på nakenkonst. Dock inte enbart detta med ljus, skuggor, linjer och känsla utan även med attityd och uttryck.
matnyttige och... (Äh, tänkte skriva Peter Jönsson (swede) och så upptäckte jag att han inte hade några såna bilder uppladdade nu.)
lottawe
Aktiv medlem
Här finns förresten en väldans massa vackra bilder via länkarna: http://www.artnudes.com/
Jag tycker fortfarande det vore kul med en pool här för nakenkonst. Jag har testat söka via kategori naket, men där ligger massa som jag inte tycker skulle göra sig i en sån pool och som jag inte direkt kan känna att jag gillar eller inspireras av. En egen pool för nakenkonst vore därför skitkul (även om jag är medveten om att man aldrig gillar allt i en pool iaf. Fast med rätt beskrivning kanske urvalet skulle vara intressantare än under kategorin naket..)
Jag tycker fortfarande det vore kul med en pool här för nakenkonst. Jag har testat söka via kategori naket, men där ligger massa som jag inte tycker skulle göra sig i en sån pool och som jag inte direkt kan känna att jag gillar eller inspireras av. En egen pool för nakenkonst vore därför skitkul (även om jag är medveten om att man aldrig gillar allt i en pool iaf. Fast med rätt beskrivning kanske urvalet skulle vara intressantare än under kategorin naket..)
Vi håller på att diskutera alla poolförslag vi fått in, det är en diger lista nu - och precis som med forum vill man inte få för många eller närbesläktade.
Som med alla sådana här specialintressepooler vill vi ha någon som står bakom dem och helst färdig beskrivning och regelverk, så det är tydligt vilka bilder som platsar i poolen - då ni är de som initierar poolen är ni bäst skickade att också formulera inriktningen.
Som med alla sådana här specialintressepooler vill vi ha någon som står bakom dem och helst färdig beskrivning och regelverk, så det är tydligt vilka bilder som platsar i poolen - då ni är de som initierar poolen är ni bäst skickade att också formulera inriktningen.
Arleklint
Aktiv medlem
Jag har skickar mitt förslag till poolbeskrivning till admin.
"Poolen "Nude Art"
I denna pool lägger vi upp bilder som går under det internationella begreppet "Nude Art". En fri svensk översättning är stilstudier på nakna mänskliga kroppar. Vi lägger upp bilder som syftar till att ge en konstnärlig bild på kroppar. Såväl manliga som kvinnliga kroppar funkar i poolen.
Vi lägger inte upp traditionella "modellbilder", som skulle kunna funka i reklam och promotionsammanhang. I denna pool är kroppens vackra former viktigare än modellens attityd.
Den typiska Nude Art-bilden är svartvit och lever på att man skulpterat den nakna kroppen med ett vackert ljus.
Poolen ställer inget krav på svartvitt, men antar att modelleringen av kroppen med ljus är en av bildens stöttepelare."
Jag snodde lite av vad ni tillfört i tråden. Hoppas det var ok!
"Poolen "Nude Art"
I denna pool lägger vi upp bilder som går under det internationella begreppet "Nude Art". En fri svensk översättning är stilstudier på nakna mänskliga kroppar. Vi lägger upp bilder som syftar till att ge en konstnärlig bild på kroppar. Såväl manliga som kvinnliga kroppar funkar i poolen.
Vi lägger inte upp traditionella "modellbilder", som skulle kunna funka i reklam och promotionsammanhang. I denna pool är kroppens vackra former viktigare än modellens attityd.
Den typiska Nude Art-bilden är svartvit och lever på att man skulpterat den nakna kroppen med ett vackert ljus.
Poolen ställer inget krav på svartvitt, men antar att modelleringen av kroppen med ljus är en av bildens stöttepelare."
Jag snodde lite av vad ni tillfört i tråden. Hoppas det var ok!
matnyttige
Aktiv medlem
Tror det finns en stor risk att bilderna i denna pool kommer se väldigt lika ut och kan då snabbt bli uttjatiga. Tex stora svarta ytor och så lite ljus från en bouncer på ytterdelen av en naken kropp.