Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pooler, hur fixa

Produkter
(logga in för att koppla)

Greve Nickon

Aktiv medlem
Hej!
Jag tillhör en av dom som har märkt av en kraftig nedgång i kommentarerna sen poolerna infördes (har inte fått nått), lite grann beror det säkert på att jag inte har varit hemma så mycket och med andra ord inte kommenterat andras bilder heller. Men jag skulle vilja fortsätt få kritik på alla mina bilder som tidigare var bildkritik album. Kan man på något sätt slänga över alla, eller ett album i taget, eller måste man ta dom en och en?

Greven

Antalet kommentarer på Fotosidan har inte gått ner, snarare ser det ut som en liten ökning om man kikar på statistiken.

Nej, man kan inte lägga in ett helt gäng bilder i Bildkritikpoolen - det är liksom hela idéen.

Förut när man klagat på att det har varit för få kommentarer är det det stora inflödet som fått skulden, och det tror jag fortfarande är den stora anledningen.

Ett aktivt deltagande på Fotosidan ger bäst resultat, och har man inte tid att vara aktiv på Fotosidan ett tag kan man väl vänta med att lägga in bilder för bildkritik också?

Men - alla dina bilder kan ju dock kommenteras precis som förut. Skillnaden är att de inte kan betygsättas.

Dock är det möjligt att ökningen av uppladdningskvoten gör att ens bilder syns kortare tid i "Nya bilder", speciellt om man öser in ett gäng på en gång. Här har vi tänkt backa något, så det iallafall är max 5-10 om dagen eller så.

Det jag tror behövs är något litet incitament att skriva mer kommentarer, kanske någon bonuspoängsräknare.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto