Annons

Planket 2010?!

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej Pierre.
Bra panoramabild helt klart. Tråkigt att du tog bilden när en del av fotograferna tagit ned sina bilder.
Var själv med, tycker att man kan hålla ut den tid som det är öppet.

Jag var faktiskt "där" tidigare under dagen, men det var först efter att jag knallat omkring lite på stan som jag kom på att jag skulle ta panoramabilderna. Önskar att jag kommit på det tidigare.
Tack, Pierre

Hej Jonas,
Jag var där och kollade och passade då på att fota en del.
Gjorde en låååång panoramabild av hela planket som går att beskåda här:
http://www.bendayanfoto.se/planket-2010/

Mvh, Pierre

Vilket program har du använt för att sätta ihop det långa panoramat? De automatiska stitchprogram jag testat förutsätter att kameran står still och roteras. De har inte klarat av att kameran flyttas längs en linje så som du har gjort.

Vilket program har du använt för att sätta ihop det långa panoramat? De automatiska stitchprogram jag testat förutsätter att kameran står still och roteras. De har inte klarat av att kameran flyttas längs en linje så som du har gjort.

Jag har använt Photoshops funktion "Photomerge". Sen var det en hel del efterredigering för att få till skarvarna eftersom jag fotograferade helt manuellt utan stativ. Där träd kom med i förgrunden såg jag till att även fotografera på sidan om träden för att sedan kunna plocka bort dem i bilden.

Börja tänka på Planket 2011

Hej,

Blir det något Planket 2011?

Mvh
Olof

I år så tänkte jag försöka vara ute i god tid..... ;-)

Annars så får vi väl ta och arrangera våran eget Planket utställning. Det är ju inte helt omöjligt att göra det heller. :)

/ Magnus

Annars så får vi väl ta och arrangera våran eget Planket utställning. Det är ju inte helt omöjligt att göra det heller. :)

/ Magnus

Nåja, det kanske inte är så lätt att få till. Får väl skicka ett mail ytterligare en gång till den tidigare adressen. är det någon som har någon annan - bättre- dito.

Har dem inte svarat på X antal emails som ni har skickat dem nu under en längre tid så tyder det ju på bristande intresse från deras sida. Snart så tror jag att jag ser om det kan lösas på annat sätt. Jag har tänkt på det tidigare.

/ Magnus

Har dem inte svarat på X antal emails som ni har skickat dem nu under en längre tid så tyder det ju på bristande intresse från deras sida. Snart så tror jag att jag ser om det kan lösas på annat sätt. Jag har tänkt på det tidigare.

/ Magnus

Läs i tråden hur det var förra året....
2010-06 gick man ut med info, så håll ut vi är inte där än.

planket 2011

Jag mejlade de ansvariga många ggr förra året och fick vänta länge på svar. Tror dock inte att det beror på brist av intresse, det kan verka som en lätt tillställning att fixa men det ligger väldigt mycket planering bakom.
Tillstånd att söka, sponsorer, katalogen, reklam, tror att det är en hel del bakom kulissen som görs men man kanske inte tänker på. Pratade med Mette Muhli (eller var det den andra tjejen?iallafall...)som är en av de ansvariga och hon sa att de inte gör någon förtjänst på kalaset utan alla pengar går till att trycka katalogen och marknadsföringen.
Det verkade lite osäkert om de skulle orka med ett år till.
Men å andra sidan har de för mycket att göra själva så kanske det är dags för några andra eldsjälar att ta över?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar