Hmm....Ser ut att bli en sån där evighetstråd detta
Jag har försökt hänga med i allas kommentarer för att få en bild av det hela, men inte så lätt...
Tänkte bara,vet han som du menar plagierat din bild att din bild finns? Vet du att han sett din bild och tänkt att "Det var en häftig bild, en sån vill jag också göra, fast bygga om den lite".
Det kanske redan framkommit i nån kommentar jag missat, urs isf ://
Men om så inte är fallet så kan man ju inte kalla det för plagiat, eftersom han inte visste att din bild fanns.
Jag var i Polen förra året och fotade en del, speciellt ett hotell och en galleria. Hotellet valde jag att fota lite lutande och inne i gallerian så såg man samma hotell genom ett fönstertak som hade en väldig speciell form, och jag fotade då hotellet genom detta tak.
När jag för ett par dagar sedan satt och kollade på lite bilder på Instagram så fick jag nästan kaffet i fel strupe, där såg jag "mina" bilder...
Ja, nu var det ju inte mina bilder, utan det var en annan kille som hade varit på samma ställe och tagit bilder på exakt samma hotell, lutande, och genom samma gallerifönster på samma hotell....Hmmm kan man ju tycka, eller?
Jag menar att denna kille du talar om kanske inte har sett din bild, men har sett hotellet, eller kontorshuset, eller vad det nu är för nått och tänkt samma tanke som du hade, men valt att göra den lite annorlunda i PS.
Sånt händer ju titt som tätt inom musiken tex. Det finns ju låtar man tycker låter likadant men som upphovsmännen gjort helt omedvetna om varandras låt.
Men om det nu är så att den andre killen sett din bild och tagit idén, ja då borde han som du sa förut skriva det, att det är genom inspiration från dej. Då hade nog hans bild vuxit mer, och du fått mer uppmärksamhet, med all rätta.
Mvh Reino