Johan Okker
Aktiv medlem
Hur gick det?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Johan Okker skrev:
Hur gick det?
Stellann skrev:
Dom har inte svarat på det men en kille som brukar prata mycket med chefen sa att det var för dyrt så dom tänkte inte nappa det på. Men jag är lite besviken på att jag inte fick ngt motbud.
ATJ skrev:
Det var ju tråkigt, ett gammalt hederligt ordspråk som fortfarande är gångbart:
"Den som gapar över mycket mister ofta hela stycket".
Detta är inte riktat speciellt mot dig Staffan utan mera riktat mot alla som förespråkar en stenhård prissättning enligt BLF:s prislista.
Mvh
Anders
Bertil Lindgren skrev:
kör du den dialogen när du köper mjölk på ICA/Konsum oxå?
eller gäller det bara för fotografer??
/b
ATJ skrev:
Och vad har det med ICA att göra?
Bertil Lindgren skrev:
Jag tror alla som arbetar i kreativa yrken är ganska vana att få höra att priserna ligger för högt av människor som inte förstår vad det handlar om. Jag har i alla fall hört det och de flesta av mina vänner brukar berätta sådana historier..
Så min undran är helt enkel denna: Om du tycker fotografer ska nöja sig med mindre ersättning, tycker du oxå att de ska få köpa mjölken billigare i affären då ....
Sedan blir det ju ofta snurrigt eftersom många inte kan förstå skillnaden mellan det man debiterar kunden och det man sedan så småningom får ner i fickan...
/b
Stellann skrev:
Anders, jag tycker också att den prislistan är helt uppåt väggarna men kollar man på den listan skulle jag ha tagit 24000 kr för detoch jag tog ungefär halva av det så du kan inte påstå att min offert på ngt sätt var grymt högt prissatt.
ATJ skrev:
.
Jag köper inte mjölken på ICA utan på Willys - för dom är billigare.
//Anders
Åtminstone här i Gävle beror det på att mjölkbönderna har överproduktion som dom vill ha betalt för. Så nu har Willys slutit avtal med några mindre mejerier norröver i stället för Gefleortens eftersom bönderna tydligen inte kan tänka sig att anpassa produktionen efter efterfrågan, och sänka sina kostnader. Det finns alltså för många kossor.lacrits68 skrev:
Vet du VARFÖR Willys är billigare??? Vet du vad för komsekvenser det får när du köper "Billigare"???
--J--
lacrits68 skrev:
så du "skiter i" att du kanske inte har några bönder som producerar mjölk i framtiden för ditt fil, mjölk, osm, mm mm???? men det är kanske OK att dricka Tjeckisk mölk i framtiden eller???
--J--
PerFogelberg skrev:
Som professionell yrkesutövare skadar det inte att nämna hur mycket arbetstid för varje anställd som går bort om Nisse med en 20D på postsorteringen misslyckas med att leverera. Den stora skillnaden mellan en professionell och en amatör är att den professionelle alltid levererar. Det blir rätt från början.
Petlan skrev:
Åtminstone här i Gävle beror det på att mjölkbönderna har överproduktion som dom vill ha betalt för. Så nu har Willys slutit avtal med några mindre mejerier norröver i stället för Gefleortens eftersom bönderna tydligen inte kan tänka sig att anpassa produktionen efter efterfrågan, och sänka sina kostnader. Det finns alltså för många kossor.
...eller var det nåt annat du tänkte på? Vad har du för förklaring till att Willys är billigare? Låt höra.
ATJ skrev:
Sedan så kanske mjölk inte är världens bästa exempel i denna tråd som handlade om hur mycket man kan ta betalt för att "plåta" 120 personer.
Och jag tycker fortfarande att alla skall få betalt för sitt jobb det är helt självklart, men betalning måste stå i rimlig proportion till arbetsinstatsen om man skall få några jobb.
Med vänliga hälsningar
Anders Tjernström