ANNONS
Annons

Pinup

Produkter
(logga in för att koppla)

MERplay

Ny medlem
Är lite intresserad av att få några tips på hur man kan få till den där pinup effekten på bilder som man ser i dom gammla klassiska bilderna från 40-50 och 60 talet.

Någon som har några bra tips???

FILM) (ulltand skrev:
Vad är medianfiltret?
Det ligger under Brus (eller Noise). Det räknar ut medianen (eller heter det medianet?) av ett visst område pixlar, sen jämnar det ut pixlarna så de som är ganska lika blir likadana. Om du har en mage som är hudfärgad, sen har du massa små knölar i den med små skuggor, så kommer den jämna ut det så det blir ett slags mellanvärde. Därför skadas inte kanter så värst eftersom det kan vara en stor skillnad mellan pixlar där, till exempel en mörkblå kant mot en gul bakgrund.

Nej usch, jag suger på att förklara. Du får testa själv. :p

Ett sätt och få till en hyfsad effekt av att en person är målad är att dels använda median filtret som sagt men även att använda cutout filtret med.

Så här har jag gjort en snabb variant av en pinup, har fortfarande mycket småfix kvar på den men ni får en ide om hur man kan göra.

gör två lager till av bilden och mitten lagret läger du ett medianfilter med radien mellan 5-15 beroende på hur utslätad bild du vill ha, sätter opacity på 80%. Sen så suddar du i det lagret runt ansiktet och över det hår som du vill ha skarpt.

Översta lagret kör du ett cutoutfilter med 6-3-1 heller vad du själv tycker blir bäst och sen sätter du lagret på overlay 75%.

sen får du ställa in färgerna efter eget behag och givetvis sitta och fixa till alla kanter.

bjurlid skrev:
Bilden med
Ska det verka genuint 40/60-tal, så får du dessutom nog också klä på modellen 'lite' (eg. mycket) mer - bikini tidigast 50-tal men OK, om betydligt mera 'heltäckande' än 2000-talets... (naveln får _knappt_ synas och BH:n.. - finns kanske att få tag på hos 'Myrorna'?
_/h.

Tack för alla tips, men...

Tack för alla tipsen.
Jag förstår att utseendent på modellen, kläderna, scenen och smink spelar in för hur mycket man kan göra med bilden.

Men hur ska jag kunna nå effekten som är på bilden nedanför???

Bilagor

• pinup38.jpg
    pinup38.jpg
    94.3 KB · Visningar: 978
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar