Re: Si på fasen!
JJ. skrev:
Bilden jag länkade till blev oxå borttagen!*s*
Lite dåligt av en fotosida att censurera?!
Jänkarnas rädsla för terrorism har nått astronomiska proportioner.
Man börjar se klara likheter mellan det amerikanska och det forna Sovjets tankesätt.
Intressant och lite småroligt, tycker jag.
Allra helst som många amerikaner måste ha upptäckt det oxå!
Vi kanske oxå skulle vara rädda om någon sprängde Globen under pågående derby.
Jag tror vi har svårt att sätta oss in i amerikansers sett att se på livet. För vi har inte fått en terrorattack mot oss som kostat drygt 3000 människor livet.
Hade vi resonerat lika dant om Estonia varit en terrorattack? Troligen inte. Hotbilden mot Sverige är inte närheten av den som är mot USA, de gör vad de anser sig behöva för att trygga sin nation och ärligt talat så utgår jag från att Sverige skulle göra lika dant.
Vi har haft ett antal tragiska händelser emot oss själva, tänker på Anna Lindh, körningen på gågatan i Stockholm, och mannen med spettet, och man behöver inte prata med många för att höra både det ena och det andra om vilka åtgärder som borde vidtas mot psykiskt sjuka. Tänk er då en händelse av samma skala som det mot WTC. Det är lätt att vara storsint när man inte är drabbad.
Jag är övertygad om att USA upplevde Irak som ett hot. För de är inte dummare än att de inser att om Irak inte är ett hot så blir de ett hot i samma stund man invaderar. Nu kan man diskutera huruvida hotet är mindre eller större än före invasionen.
När vi ändå är inne på propagandabiten så hur många är det som ser propagande mot det som sverige gör ute i världen. Jag har inte sett nån tror jag. Förvisso jobbar vi under FN-mandat men det är inte alltid uppskattat det heller utav de länder som är drabbade.
Slutligen så stöder jag inte invasionen av Irak under de former som skedde. Det enda någorlunda rimmliga är att sådant ska ske under FN-mandat.
/Maverick