Annons

Photoshop - prestandatest

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Enligt CPU-Z är det en "riktig" propp som snurrar på i full hastighet :)

Båda kärnorna går på 100% under testet.

Vet inte hur stor roll minnena spelar i detta test men mina går synkront i dual channel med tiderna 4.0, 4, 4, 12

Andra aktiviteter som t ex att kolla på HD-filmsnuttar (1080i) ger "rimlig" belastning på CPU.
 
Micke_O skrev:
Enligt CPU-Z är det en "riktig" propp som snurrar på i full hastighet :)

Båda kärnorna går på 100% under testet.

Vet inte hur stor roll minnena spelar i detta test men mina går synkront i dual channel med tiderna 4.0, 4, 4, 12

100%, bra, då är det inte mjukvaruproblem.

Dual channel är väl nästan standard nuförtiden. Tiderna säger mig ingenting dock.

Du kollade CPU-frekvenserna i Bios?
Vad har du för moderkort? Det kanske kan vara ngn inställning map på minnesbussens hastighet.

Prova gärna något CPU-testprogram, det här låter helskumt. (nej jag kan inte rekommendera ngt)

Tillägg: du kör väl testet två gånger med redofunktionen? Annars räknas dialogrutans tid in i testet.
 
Ha ha, har inte läst alla men jag har nog den långsammaste. 602 sekunder kan jag stoltsera med på min Mac G4 från år 2000.
 
MacBook Pro 15,3" 2,16 Ghz Intel Core Duo, RAM 2GB, MacOSX 10.4.8

PSCS3Beta: 37,6 sek
PSCS2 under Rosetta: 57,8 sek

Ett tiotal widgets och annat krafs igång under tiden.........
 
Micke_O skrev:
Hmm, hur ser dina specar ut i övrigt? Har du gjort några tweaks gällande swapfiler mm? Funderar på om jag baktrimmat min :-D


Intel E6600 2,4 GHz
Asus P5B Deluxe
Corsair PC6400 CL5 2x1GB

Har inte ändrat nåt, datorn är helt ny så jag har inte hunnit greja...
 
Har ett Asus P5B Deluxe wifi. Minnena är 2 st 1Gb TwinMOS PC-5300 CL5. Ni har väl inga auto-överklockningsfunktioner påslagna?

SiSoft Sandra 11 rapporterar att proppen ger den prestanda den ska (samma som deras referensmätning för en E6600) så jag undrar om det inte är PS som knasar.

Jag kör mina minnen i 566 istället för 667 för att dom ska gå synkront med bussen men det borde knappast vara någon nackdel.

Ni kör väl inte med PS3 Betan?

När jag gör en Ctrl+F för att köra senast valda filter kommer jag ner i ~45 sekunder. Med "redo" tar det ju bara 1/10 sekund eftersom det ligger cachat :)
 
Micke_O skrev:
Har ett Asus P5B Deluxe wifi. Minnena är 2 st 1Gb TwinMOS PC-5300 CL5. Ni har väl inga auto-överklockningsfunktioner påslagna?

SiSoft Sandra 11 rapporterar att proppen ger den prestanda den ska (samma som deras referensmätning för en E6600) så jag undrar om det inte är PS som knasar.

Jag kör mina minnen i 566 istället för 667 för att dom ska gå synkront med bussen men det borde knappast vara någon nackdel.

Ni kör väl inte med PS3 Betan?

När jag gör en Ctrl+F för att köra senast valda filter kommer jag ner i ~45 sekunder. Med "redo" tar det ju bara 1/10 sekund eftersom det ligger cachat :)

PS CS eller CS2 brukar det vara om man inte anger något annat. Dom är lika snabba. Om man inte kör CTRL-F räknas tiden i dialogrutan med, dvs det kan ta hur lång tid som helst.

Överklockning är givetvis möjligt men då är det inte så meningsfullt om man vill jämföra resultat.
 
Hej Johan,
jag har i dagsläget tyvärr ingen Photoshopinstallation i OS X, men hoppas kunna ha det i framtiden. Eventuellt kan jag testa med CS3-betan inom kort.

/Daniel
 
Testade med Vista Ultimade

61.2 Sekunder med en Amd 3800 X64 samt med 2 gig minne. Körde i Photoshop Elements och det använde bara 142 mb under hela beräkningen, min progg körde dock 100 %
Detta med Vista som är lite segt men bra stabilt.
 
Uppgraderade min gammla Dual Opteron maskin igår (runt 70 sek på den har jag för mig) och poppade dit 2 st Opteron 285 som ersatte mina tidigare 242'or.


17.6 sekunder med en 2 x Opteron 285 och 2Gb minne, standardsättningar och ej optimerat ännu. Rätt hyggligt faktiskt, är positivt överraskad än så länge.
 
Har testat med 2 olika system...
Under test stängde jag ner antivirus och brandvägg och andra små program. Testade med PS CS2 i XP Pro.

*Med gammal AMD Athlon XP 2400+ 2ghz 512mb DDR så får jag ca 157sek

*Med ny Core 2 Duo E6300 @1.86ghz, 2gb PC6400@800mhz DDR2 minnen så får jag ca 56sek

*Med samma nya Core 2 Duo E6300 @2.45ghz istället och minnena på 700mhz så får jag ca 42sek

Riktigt nöjd med min nya burk som klockar riktigt fint =) .. Ska testa igen sen när jag klockat den ännu mer.

//Niklas
 
Intel C2D E6600 @ 2400 Mhz
2 Gb ram
Vista 64 bitars
CS3

24 sekunder

Får 21 sekunder om jag klockar till 2700 Mhz
 

Bilagor

  • skorpan.jpg
    skorpan.jpg
    32.2 KB · Visningar: 521
Senast ändrad:
Intel C2D E6600 @ 2700 Mhz (9x300)
2 GB 800 DDR2
XP Home SP 2
CS2

= 46 sek

Att dömma av liknande system måste jag nog optimera/klocka lite mer....
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.