Annons

Photoshop - prestandatest

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Mankan G skrev:
27,1 sekund.

G5 Dubbla Intel Xeon dual core etc.......Dessutom var indesign och en massa andra program igång samtidigt.

Tyvärr är den inte min utan den dator vi använder i vår grafiska studio här på jobbet :-(

Ok mer info-

Dubbla Xeon dual core 2,66 GHz. 4MB cache per processor. 1.33 GHz Busshastighet. 2 GB internminne.

Som sagt 27,1 sekund och den är fortfarande inte min.

Som jämförelse kan jag nämna min laptop som tog 5 minuter och 42 sekunder på sig. En Celeron 1,4GHz. 400FSB. 256 MB internminne

Hm, 2,39 minuter. Då har jag:
768 mb i ram
En överklockad amd athlon xp 2500. Nu står den på 2,05 Ghz
Ps tar 50 procent

Kul att se allas datorspecifikationer men så vitt jag kan se är det enda som påverkar resultatet CPUn så länge som man stänger ner alla andra program.

Massa minne, snabba (eller raidade) hårddiskar, supergrafikkort spelar ingen som helst roll. Jag är dock lite besviken på dual och 64bitars processorerna. Kan inte Adobe fixa detta snart?

Runt 40-45s med PS7.

Athlon 64 X2 dual core 5000+
992MHz, 2GB RAM.
Nvidia G71 (512MB) står det i enhetshanteraren.

Nu har jag tusen olika processer igång som jag inte orkat ta tag i. Datorn är en HP-historia via jobbet.

Min PowerMac G5 Dual 2.0 med 2,5 GB RAM (från 2004, två generationer gammal, före Intel-Macarna och före Dual Core) klockar på 44,3 sek. Gamla Bettan får hänga med ett par år till =)

christian_r skrev:
stöder XP o cs2 intel dual 2 proccessorerna?

Absolut! Vet inte varifrån alla konstiga felaktigheter kommer?

utdrag från två olika hemsidor:

"Photoshop has been able to take advantage of dual processor configurations since at least Photoshop 4.0. As a result, Dual-Core machines will also benefit Photoshop."
---------------------------------
If the software cannot "see" the second processor then it will not benefit from it. Programs, such as Adobe Photoshop, are much faster on a dual processor system. There is no doubt that a program like Photoshop will be much faster on a dual core system than its single core counterpart. The majority of operating systems do recognize and support at least two processors.

cmblelle skrev:

"Photoshop has been able to take advantage of dual processor configurations since at least Photoshop 4.0. As a result, Dual-Core machines will also benefit Photoshop."
If the software cannot "see" the second processor then it will not benefit from it. Programs, such as Adobe Photoshop, are much faster on a dual processor system. There is no doubt that a program like Photoshop will be much faster on a dual core system than its single core counterpart. The majority of operating systems do recognize and support at least two processors.

Nu blandade jag ihop det. Jag sitter på en AMD x2 64 och kör windows xp pro 64 men photoshop är fortfarande 32 bitars. Bägge kärnorna körs men de går bara i 32bitars läge.

cmblelle skrev:

Photoshop är, efter vad jag förstått, ett hopkok av en massa olika programsnuttar med olika författare av kod till olika funktioner. Att rotera en bild går tex dubbelt så snabbt med två processsorer (eller Core Duo) än med en, medan många andra operationer inte alls drar nytta av två proppar eller 64-bitars kod. Särskilt PS filter lär ha varierande kvalitet på koden. Photoshop i CS3 kommer att innebära en ordentlig översyn av programmets alla delar med bättre optimerad kod. Det är bland annat därför som CS3 låter vänta på sig.

Jag fick 45,8 sek på min nya dator. Klart nöjd!

Dator och komponenter:
Processor:
INTEL CORE 2 DUO E6600 2.4GHZ 4MB 1066MHZ S-775
Moderkort:
ASUS P5B DELUXE P965 SKT-775 ATX
RAM minne:
CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME (2X1GB) HEATZINK

Systeminfo:
Adobe Photoshop Version: 9.0 (9.0x246)
Operativsystem: Windows XP
Version: 5.1 Service Pack 2
Systemarkitektur: Intel Datorfamilj:6, Modell:15, Version:6 med MMX, SSE-heltal, SSE FP
Antal fysiska processorer: 2
Processorhastighet: 2400 MHz
Inbyggt minne: 2047 MB
Ledigt minne: 1529 MB
Minne tillgängligt för Photoshop: 1755 MB
Minne som används av Photoshop: 70 %
Bildcache-nivåer: 6

35 sekunder med nya Shuttlen.
Amd 64 X2 dual 3800+
2.00 GHz
960 mb ram

En klar förbättring jämfört med min förra som tog två och en halv minut.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar