Annons

Photoshop - prestandatest

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
jag fick 79,2 sek.

Adobe Photoshop Version: 9.0 (9.0x196)
Operating System: Windows XP
Version: 5.1 Service Pack 2
System architecture: AMD CPU Family:15, Model:11, Stepping:1 with MMX, SSE Integer, SSE FP, SSE2, HyperThreading
Physical processor count: 2
Processor speed: 2387 MHz
Built-in memory: 2046 MB
Free memory: 817 MB
Memory available to Photoshop: 1753 MB
Memory used by Photoshop: 75 %
Image cache levels: 7

Provkör nya Photoshop 10 (CS3) som släpptes i dagarna som Beta. Tyvärr innebär CS3 en prestandsänkning på min PowerMac G5 Dual 2.0 GHz/ 2.5 GB RAM (årsmodell 2004): 51,8 sek mot 44,3 sek med Photoshop 9 (CS2).

CS2
18.5 sek
Hardware Overview:

Machine Name: Mac Pro
Machine Model: MacPro1,1
Processor Name: Dual-Core Intel Xeon
Processor Speed: 3 GHz
Number Of Processors: 2
Total Number Of Cores: 4
L2 Cache (per processor): 4 MB
Memory: 4 GB
Bus Speed: 1.33 GHz
Boot ROM Version: MP11.005C.B04
SMC Version: 1.7f8
Serial Number: G86442YEUPZ

MacBook 2.0 Ghz Core 2 Duo, 1 GB internminne

Mac OS X 10.4.8
CS2: 53,0
CS3: 39,0

Win XP SP2 under Parallels Desktop
CS2: 113,4

Win XP SP2
CS2: 58,1
CS3: 33,6

90.8 sek i CS2.

AMD Athlon 64 3700+ (San Diego)
2GB Corsair XMS4000 Platinum Edition
Western Digital 80GB 5400RPM

Flaskhals? ;)

Westerberg skrev:
90.8 sek i CS2.

AMD Athlon 64 3700+ (San Diego)
2GB Corsair XMS4000 Platinum Edition
Western Digital 80GB 5400RPM

Flaskhals? ;)

Det enda som brukar påverka testet är CPUn. Prestanda borde bara minst dubbelt så bra med den processorn. Är du säker på att den går i fullfart?

Har också en AMD 64/3700+ men med aningen mindre minne. Den ligger runt 60s...

Senast ändrad:
iSolen.se skrev:
Det enda som brukar påverka testet är CPUn. Prestanda borde bara minst dubbelt så bra med den processorn. Är du säker på att den går i fullfart?
Jag har haft lite problem med mitt nätagg senaste månaden och min Windowsinstallation börjar att ge upp lite. Kanske därför?

Uppdaterade CS2 och startade om datorn. 80 sek nu.

Ska se om jag kan klocka upp den lite.

65,5 första gången. Andra försöket enligt bilden.

Ska prova med nybootad burk senare.

Core 2 Duo (E6600), 2 x SATA2.

53,5 nybootad, antagligen ärligare än 47,3 (cachad info?).

Bilagor

• ps_bench.jpg
    ps_bench.jpg
    75.6 KB · Visningar: 467
Senast ändrad:
johan.morck skrev:
SHIT POMFRITT! Går det inte snabbare än så med en E6600? Det trodde jag, jag som planerat att uppgradera. Hmm!

Det kan gå fortare. Har inte lagt ut mina data ännu, men min E6600 klarar jobbet på drygt 30 sek oklockad (och under 30 sek genom att öka FSB så att den går i 3,4 GHz), tycks minnas att Peter Halls bygge med samma processor gjorde det på drygt 16 sek utan antivirus eller annat "störande", runt 30 sek med allt installerat

OK, känns ju lite tryggare. Har velat fram och tillbaks mellan imac och uppgradera min PC och kostnaderna blir i princip de samma MEN med en PC kan jag få prestanda om jag "klockar" den. Vilken prestanda man sedan märker i prakten är beroende av mer än rå processorkaft men ändå.
Tack för den betryggande infon ;-)

cmblelle skrev:
Det kan gå fortare. Har inte lagt ut mina data ännu, men min E6600 klarar jobbet på drygt 30 sek oklockad (och under 30 sek genom att öka FSB så att den går i 3,4 GHz), tycks minnas att Peter Halls bygge med samma processor gjorde det på drygt 16 sek utan antivirus eller annat "störande", runt 30 sek med allt installerat

Hmm, hur ser dina specar ut i övrigt? Har du gjort några tweaks gällande swapfiler mm? Funderar på om jag baktrimmat min :-D

Kanske ska tillägga att inget stängdes av under tiden utan det som brukar vara igång var också igång.

Även om jag stänger av allt jag vet att OS:et klarar sig utan kommer jag inte ner längre än till ~51 sekunder. Verkar mysko om min skulle vara så mycket långsammare.

Kollat i bios att CPUn går för fullt?

Och du har en äkta processor? Du bör köra andra CPU tester för att kolla detta. Googla och ladda ner.

Photoshoptestet är enkelt, ska alltid gå bra om man inte gör massa dumheter som tex att titta på film i bakgrunden. Titta i taskmanagern om Photoshop får 95% eller mer under testet. Om så är fallet kan du vara säker på att det inte är ett mjukvaruproblem.

Mycket förbryllande.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar