Har du också en Macbook Pro i7 @2.66 samt CS5 och får 8,1 s ?
Jag och Jerry får ca 17 sek så då får du mer än gärna berätta hur du hämtat ur den extra prestandan
Jag har en i7 920 PC. Och kör Windows 7 (64bit). Vet inte om mängden RAM spelar roll. (Jag har 12Gb)
Om jag förstått det hela rätt, så kräver testet mest bara ren rå styrka ( =CPU kraft.)
Sedan gäller det att köra testen då CPU inte används till någonting annat. Eller i alla fall till så lite annat som det bara är möjligt. Stäng av bakgrunds tjänster som inte används. Kolla om du kan snabba upp datorn med någon justering i BIOS.
Nått annat bra svar har jag inte.
Jag kapade tiden rejält med att överklocka processorn. (Jag kör numera permanent med 3,8GHz. Efter att jag bytte till vatten-kylning.) Men de tiderna har jag tydligt anget att det gäller trimmad CPU.
Det måste vara många som gör fel. Här påstås en Sony Vaio med Intel Core 2 Duo göra det på 9.1 sek. Jag samma burk (systermodellen) men med 2.13MHz istället för 2.53MHz. Min tid är 26 sek. Knappt 20 sek hade jag köpt, men inte under 10...
Ja, man kan ju undra om inte någon minskat ner filen innan testet, eller nått?
En del tider rimmar inte med den typen av processor som anges.
Jag har dock inte brytt mig om att kommentera det innan, och vill inte göra det ytterligare heller.
Det här testet ser jag dels som "bara en kul grej". Sedan är det lite kul att se hur saker utveklats, då tråden startades för flera år sedan. Det har ju hänt lite grann på CPU fronten sedan start.