ztenlund
Aktiv medlem
Eller hur! ;-)
Ta "About/Om Photoshop i Help/Hjälp-menyn i ditt CS4 så ska du nog se.
Efter 7.0 började man kalla programmet för CS och följaktligen:
CS= 8.0
CS2 = 9.0
CS3 =10.0
CS4 = 11.0
CS5 =12.0
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Eller hur! ;-)
Bara så att vi förstår; har du testat PSCS5 (alltså version 5!) 64-bitar, eller var det en felskrivning?
Ta "About/Om Photoshop i Help/Hjälp-menyn i ditt CS4 så ska du nog se.
Efter 7.0 började man kalla programmet för CS och följaktligen:
CS= 8.0
CS2 = 9.0
CS3 =10.0
CS4 = 11.0
CS5 =12.0
Korrekt, missade att du kör Mac!Naturligtvis.....Cs4 var ju bara 32bit till Mac OSX
Jerry
Men snälla du, jag syftade på olika CS-versioner, CS=1, CS5=5, what's your problem?
Hur lång är en sju tums spik?
Till skillnad från CS4 - ärligt talat, hur svårt har du att förstå?Om det är det du åsyftar är det väl ganska onödigt att skriva "alltså version 5!" när du redan skrivit CS5, eller hur?
Yup - fattades väl bara en pellejöns till... who's next...?
Mac Pro 2007 8x3Ghz
5,9 sec Cs4 32
5,1 sec Cs5 64
Blev ingen större skillnad med 64 bitar
Jerry
CS5 släpptes i Engelsk version i fredags (30/4)Hade varit intressantare om bägge varit 64 bitar eller om bägge varit CS5, nu blir det lite äpplen och päron.
Var har du fått tag i en fullversion av CS5? Programmet är ju inte släppt.
Jag citerar mig själv och mitt nästan tre år gamla inlägg.Så, nu har jag testat med scratchdisk och CS3 (trial), och det gjorde väldigt stor skillnad, precis som förväntat.
Dock får jag se mig knappt slagen av en Mac... :-D
Min tid blev 15,5s (snitt av tre körningar)
Dell XPS710, Core 2 Extreme (4 x 2,66GHz)
4(3,2)GB RAM
2x160GB, SATA1, RAID0, Scratchdisk
CS3 (trial-version)
Jag uppgraderade mitt "CS Production Premium" igår (download, tog bara några timmar...Var har du fått tag i en fullversion av CS5? Programmet är ju inte släppt.
Hade varit intressantare om bägge varit 64 bitar eller om bägge varit CS5, nu blir det lite äpplen och päron.
Hade varit intressantare om bägge varit 64 bitar eller om bägge varit CS5, nu blir det lite äpplen och päron.
Haller inte riktigt med dar. For Mac anvandare sa vill vi ju garna veta om det ar nagon prestanda skillnad mellan cs4 och cs5, sen spelar det ingen roll om cs5 ar 64bit eller inte for de flesta, eftersom minnebegrasniging inte ar direkt pataglig.
CS5 släpptes i Engelsk version i fredags (30/4)
Ok, nån bra länk? Ska slå till på en gång. Tex Dustin som jag brukar köpa från har "ej i lager".
Direkt från Adobe?
http://www.adobe.com/se/products/photoshop/photoshop/Ok, nån bra länk? Ska slå till på en gång. Tex Dustin som jag brukar köpa från har "ej i lager".