Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Photoshop - prestandatest

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ingen som köpt?

Av tystnaden att döma antar jag att ni provat någon inofficiell version :)
Vet inte hur det är med PS "löst", men jag valde PRODUKTER, sedan PRODUCTION PREMIUM CS5 (uppgrad. / download) och laddade sedan bara ned det i vanlig ordning.

Inga problem, och installationsprogrammet kände själv av att jag hade en giltig CS4 installerad.

Skorpan-testet går inte fortare med PSCS5 på min maskin - tvärtom - det tar längre tid:

CS4(64)@2,66 GHz = 7,7 sek
CS5(64)@2,66 GHz = 8,2 sek

CS4(64)@4,2 GHz = 5,1 sek
CS5(64)@4,2 GHz = 5,6 sek

i7 920 rev D0, Asus P6T Deluxe v2, 6 GB Corsair Dominator minne, Noctua luftkylning, Win 7 64.

Senast ändrad:
CS4 64-bit. Dell Vostro Ci7 860 2,8 Ghz, 6 MB Ram. Fick först 16,1 sek. Var missnöjd med det. Sedan körde jag ctrl+z och gjorde om Radial blur. Då fick jag ca 10 s. Gjorde om igen, 8,0s. Gjorde om en sista gång, 8,2 s.

Nu har jag inte läst hela tråden måste jag erkänna, men det gick att repetera det hela genom att stänga ner CS4. Har den minskade tidsåtgången något att göra med att CS4 cachar något av processen eller?

Ska upprepa testet med CS4 32-bit.

i5 @2.66GHz
http://grab.by/4fnO
12.9 sekunder. Den var på 12.8 sen bah "nej nu går jag upp 0.1 sekunder" efter en minut bara för att jävlas. Jag är glad.
Lite förvånad över att Mac Pro (5,9 sek CS4) årsmodell
2007 fortfarande kan mäta sig med dagens
maskiner.
Undrar om det beror på OSX eller att PS kan
utnyttja alla 8 kärnorna?

Jerry
Eller för att den där datorn kostade ungefär 2 500 000 kronor, 2 fingrar, ens förstfödda barn, ens oskuld, och 7 själar år 2007. Om vi byter ut grafikkortet mot något billigt (som typ det bästa kortet som går att få tag till en Mac dvs en HD4870) så kostar min dator ändå bara drygt 6000 kronor. Jag tycker det är ganska självklart att din får runt 5 sekunder!

Senast ändrad:
i5 @2.66GHz
http://grab.by/4fnO
12.9 sekunder. Den var på 12.8 sen bah "nej nu går jag upp 0.1 sekunder" efter en minut bara för att jävlas. Jag är glad.

Eller för att den där datorn kostade ungefär 2 500 000 kronor, 2 fingrar, ens förstfödda barn, ens oskuld, och 7 själar år 2007. Om vi byter ut grafikkortet mot något billigt (som typ det bästa kortet som går att få tag till en Mac dvs en HD4870) så kostar min dator ändå bara drygt 6000 kronor. Jag tycker det är ganska självklart att din får runt 5 sekunder!

Humor!

Och kanske lite tre år gammal avundsjuka ;-)

ja det är betydligt bättre än vad min spitzenmacbookpro2,33ghzduocore och tre år gammal klarar av , 37sek.

Lite OT men dom däringa SSD-diskarna är
dess utom en väldigt positiv överraskning.

Start dator 17 sek.
Stänga av 3 sek
Start PS5 3 sek
Start FCP 6 sek

Precis vad som behövs i en bärbar.

Jerry

Och det är ändå bara ex moms....

Jerry
hahahahaha, gjorde min kväll; tack!
Humor!

Och kanske lite tre år gammal avundsjuka ;-)
Fast to be fair, vem hade klagat över en dator á så mycket pengar? :$
Lite OT men dom däringa SSD-diskarna är
dess utom en väldigt positiv överraskning.

Start dator 17 sek.
Stänga av 3 sek
Start PS5 3 sek
Start FCP 6 sek

Precis vad som behövs i en bärbar.

Jerry

Nu kan jag inte jämföra med FCP, men med CS5 tar exakt 3.4 sekunder från att jag trycker enter för mig till att jag kan trycka Ctrl+N och öppna ett nytt fönster, och det med en 7200RPM-hårddisk. Jag undrar egentligen vad jag kan vänta mig för ökning med en SSD? Jag vet att det blir massiv skillnad, men...

Nu kan jag inte jämföra med FCP, men med CS5 tar exakt 3.4 sekunder från att jag trycker enter för mig till att jag kan trycka Ctrl+N och öppna ett nytt fönster, och det med en 7200RPM-hårddisk. Jag undrar egentligen vad jag kan vänta mig för ökning med en SSD? Jag vet att det blir massiv skillnad, men...

Oavsett...den där datorn jag köpte som oskuld 2007
med båda händernas alla fingrar i behåll har i
dagsläget 2 10k diskar i raid0 för systemet
och är betydligt slöare än ssd:n i den bärbara
när det gäller läsning.

Jerry

Tar mig samma tid med CS4 x64. när SSDn var ny gick det på 2 sekunder. Samma burk innan jag bytte till SSD tror jag tog 10-11 sekunder.

Hur lång tid tog CS4 innan du uppgraderade?

Man brukar kunna räkna med en femdubbling i hastighet, 10 i extremfall.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar