Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Photoshop - prestandatest

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Intressant

Lorryquai skrev:
Lånedator från onoff.

Bärbar HP
Celeron M 1,7 ghz
1024 ram
Vista 32x

156,7 sekunder.

WOW! :)

//Lorryquai
Intressant Lorryquai kör testet igen med dator alternativet bästa prestanda Hvilken version av PhotoShop Kör du ?

Bilagor

• alternativ.jpg
    alternativ.jpg
    29.8 KB · Visningar: 511
Senast ändrad:
Du kunna halvera tiden om du körde Windows 2000 på lånte datorn
Windows Vista tar tydligen mycket processor kraft
U anset hur många animeringar du har med i systemet
körde testet på en dator med dubble kärnor med 3.6 g-Hz fick där sämre resultat i inställningar för bästa prestanda men datorn blev väsentlig piggare i klasisk läge

Ok, där ser man.

Som tur är så lämnar jag tillbaks denna burk imorn, skulle aldrig stå ut i längden. Slöare än så här kan man inte ha det.

//Lorryquai

först 55.3 sek och efter att ha stängt ned winamp och lite annat blev tiden 31,7 sek

Win Vista
Amd 64 X2 Dual core 5000+
3 Gb RAM

Processor speed: 2611 MHz
Built-in memory: 3070 MB
Free memory: 1567 MB
Memory available to Photoshop: 1692 MB
Memory used by Photoshop: 55 %

Haha, detta ska bli kul att testa igen. Gjorde detta testet när det var nytt (mitt resultat ligger på förstasidan i tråden) och ska få min nya dator imorron eller på tidsdag (ok det är tekniskt sett måndag nu)!

något som var kul att jag fick 38 sek precis.. köpte ny laptop förra veckan. med den gamla burken fick jag 4.5 min har jag för mig.

Fast testet är ju bra om man har flera datorer själv att välja mellan. Nu vet jag ju att min bärbara fetpiskar min stationära så nu slipper jag ju funderar över det.

Drygt 44s på en MacBook med 1GB Ram, 5400rpm Sata disk och en extern scratchdisk.

Mvh
Maverick

Uppgraderat hembygge

Har nu uppgraderat min dators moderkort till det allra nyaste, ASUS P5K-V med FSB 1333 MHz, nya minnen på 1066 MHz och Intels nya 2,33 GHz processor 6550 som matchar dessa hastigheter.

Normalklockat tog det 21,1 sekunder att skrynkla till Skorpan men det viktigaste är den nya minneshastigheten som är underbar i Photoshop.

Amd 64 X2 Dual core 3800+

XP plus CS2: 39sek
Vista plus CS3: 39sek

Hade ALLT igång, Lightroom, win media player osv vilket gav en bakgrundsbelastning på 5-7%.

svendus skrev:
Du kunna halvera tiden om du körde Windows 2000 på lånte datorn
Windows Vista tar tydligen mycket processor kraft
U anset hur många animeringar du har med i systemet
körde testet på en dator med dubble kärnor med 3.6 g-Hz fick där sämre resultat i inställningar för bästa prestanda men datorn blev väsentlig piggare i klasisk läge

Windows Vista i borde inte ta processorkraft om du inte sitter och öppnar eller stänger fönster under testet. Hålla borta händerna så lägger datorn ingen kraft på animeringar.

iMac Alu 20" 2,4GHz/2GB RAM/500GB SATA

31,7 sekunder med Entourage, Word, Windows XP via VMWare Fusion, iTunes och lite annat skräp i bakgrunden. Helt okej. I CS3 ska tilläggas.

Vi kör en dator 3.6 d-core 2g ram med dual boot W-Vista 32bit och W-Xp 32bit
samma hårdvara samma photoShop!
XP 39 sek Vista 79 Sek :cool:
Vist tar animeringarna i Vista processorkraft
men Macbookenn slår faktisk Windowsdatorn den har inte något Virusprogram att dras med
se en liten mov video på denna länk

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar