Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Photoshop - prestandatest
- Trådstartare Danne_Umeå
- Start datum
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.
ondjultomte
Aktiv medlem
Blur testet 19.7s med CS3
C2D 3.2Ghz 2GB ram Pc6400 som kör XP 64bit
C2D 3.2Ghz 2GB ram Pc6400 som kör XP 64bit
jorgene
Aktiv medlem
Så, nu har jag testat med scratchdisk och CS3 (trial), och det gjorde väldigt stor skillnad, precis som förväntat.Jeppe skrev:
MacPro 2.66GHz Dual XEON
5GB RAM
2x250GB RAID0 Scratchdisk
CS3
13,5 sekunder
Jörgen - you loose
Skämt å sido, med CS3 och scratchdisk kommer du förmodligen också ner i dessa tider. Nu gäller det bara att övertyga kunderna om att radial blur ska man ha på bilderna
Dock får jag se mig knappt slagen av en Mac... :-D
Min tid blev 15,5s (snitt av tre körningar)
Dell XPS710, Core 2 Extreme (4 x 2,66GHz)
4(3,2)GB RAM
2x160GB, SATA1, RAID0, Scratchdisk
CS3 (trial-version)
Björn Nordström
Aktiv medlem
"Så, nu har jag testat med scratchdisk och CS3 (trial), och det gjorde väldigt stor skillnad, precis som förväntat."
Nej, så är det väl ändå inte. Jag får identiska resultat med eller utan scratchdisk (12.9 sek, se ovan). Det som gör stor skillnad är om man testar fler än en gång, eftersom data ligger kvar i cache:en. Vid verklig Photoshopanvändning ger kanske scratchdisk prestandahöjning!?
Nej, så är det väl ändå inte. Jag får identiska resultat med eller utan scratchdisk (12.9 sek, se ovan). Det som gör stor skillnad är om man testar fler än en gång, eftersom data ligger kvar i cache:en. Vid verklig Photoshopanvändning ger kanske scratchdisk prestandahöjning!?
jorgene
Aktiv medlem
Ja, det kan man nog lugnt påstå...Björn Nordström skrev:
Vid verklig Photoshopanvändning ger kanske scratchdisk prestandahöjning!?
(Och kanske skall jag förtydliga att jag med "scratchdisk" menar "scratchdisk skild från disken där PS ligger". *Helt* utan scratch -- dvs inte heller på C: -- så är väl PS mer eller mindre oanvändbart?).
I detta fallet var det nog mest användandet av CS3 i stället för CS2 som kortade min tid med cirka en tredjedel. Förmodligen är CS3 mycket bättre anpassat till flerkärniga processorer.
Tiden blev inte heller entydigt kortare och kortare de tre gånger jag provade; det verkade ganska slumpmässigt
svendus
Aktiv medlem
Skapa profil i Windows för bästa prestanda
På en Windows dator med W Xp Kan du lätt
skapa u-like start profiler för att öka prestanda
genom att stänga av tjänster som tar mycket kraft från datorn detta görs inloggat som administratör i Datorhanteringen klicka här
för ett exempel på vanliga tjänster igång
Du kan halvera dessa i vanliga fall och det går filt att ta bort profilen igen om du ångrar dig senara
På en Windows dator med W Xp Kan du lätt
skapa u-like start profiler för att öka prestanda
genom att stänga av tjänster som tar mycket kraft från datorn detta görs inloggat som administratör i Datorhanteringen klicka här
för ett exempel på vanliga tjänster igång
Du kan halvera dessa i vanliga fall och det går filt att ta bort profilen igen om du ångrar dig senara
Senast ändrad:
Ibanez Magnus
Aktiv medlem
27.6 sekunder på min laptop (varje gång samma tid), på den stora har jag inte testat.
Den bärbara är en Dell grej.
XPS med 2gb minne och en processor av nått slag.
/Magnus
Den bärbara är en Dell grej.
XPS med 2gb minne och en processor av nått slag.
/Magnus
ondjultomte
Aktiv medlem
electricl skrev:
Fick ner det från ca 18 sekunder till 15,1. Går nog inte att få ner det mer med hårdvaran jag har just nu.
PS CS3
C2D klockad till 3.5GHz minnet körs i 1GHz.
Det var en bra tid! kör du minnet asynkront?
Jeppe
Aktiv medlem
Vi tar detta en gång till.. Detta "test" är bara en test av hur snabb processorn är. Det finns häftigare test att testa photoshop, som inbegriper både RAM och scratchdisk.
http://www.retouchartists.com/pages/speedtest.html
Följ instruktionerna i readme-filen.
ondjultomte
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Vi tar detta en gång till.. Detta "test" är bara en test av hur snabb processorn är. Det finns häftigare test att testa photoshop, som inbegriper både RAM och scratchdisk.
nästan iaf! Det är ett cpu samt minnes intensivt test
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.