Annons

Photoshop CS2 seminarium i Sthlm 26 maj

Produkter
(logga in för att koppla)
mipert skrev:
Jag fattar inte riktigt det där med Photoshop 2.5.

Jag sade Photoshop 3 eftersom det fanns med en lagerpalett och lager kom ju i tredje versionen (som kom hösten -94).

Eller var jag bara snurrig på seminariet?

Förresten, att tänka tankar om hur man ”tar bort” en högljudd kvinna är väl avkopplande men kunde ingen uppmoda nog med testosteron för att säga till henne?

I Malmö var alla tysta och snälla...
var det så?! ja, lager fanns då verkligen inte med i version 2.5, det minns jag väl nu när jag sitter här och tar det lugnt. men varför uppmodade du inte tillräckligt med testosteron att säga till att det var fel version? ;o)

Skivan var inte så viktig.

SOm min bänkgranne mikethebike sade, vem har tid att lägga 30 timmar på att lära sig sådant man redan kan...

;-)

Det var svettigt att försöka hänga med i demonstrationerna men lite inspiration gav det. Men, viktigast av allt, undrar vad som kommer i 10:an :)

Jag beundrar det team som ligger bakom Pshp, de består av runt 40 personer (varav två svenskar) och tillsammans med externa testare och utvärderare presenterar de saker man inte visste att man alltid önskat sig.

Att ge kunden vad kunden vill ha är VG-, att ge kunden vad kunden inte visste att denne ville ha är MVG.

Jag är en tråkig person men jag är inte så imponerad av JK.
Jag vill ha mer förklaringar och exempel, saker jag inte kunde ta reda på genom att läsa hjälpen eller läsa höstens nummer av Allt om DIGITALFOTO (eller eventuell annan tidning).

Hon får VG- i betyg.
Hennes makro var ju imponerande men nyttan?
Bra för den som skall skriva artiklar och ge exempel på olika inställningar men annars...

Förlåt, dags för lunch med lite blodsocker.

Betänk att hon är amerikanska, som hon sa i stockholm, på ett seminarium är det viktigare att vara underhållande snarare än saklig. Och hon är rätt kul, en liten photoshopståupp föreställning. Jag gillar det men önskade att tempot hade varit lite långsammare fast då hade hon ju inte behövt sälja sin DVD förståsss....

Jag fattar inte riktigt det där med Photoshop 2.5.

Jag sade Photoshop 3 eftersom det fanns med en lagerpalett och lager kom ju i tredje versionen (som kom hösten -94).

Eller var jag bara snurrig på seminariet?
Lika snurrig som jag och Christel, vilket betyder inte det minsta. Det var precis därför jag också ropade version 3.

Min tanke också var att jag mindes fel, även om det typ aldrig händer. Det som var stort med 2.5 var att det var den första windowsversionen. Men jag kollade faktiskt upp lite nu i efterhand i källorna jag skrev milstolpen i AoD från, och visst är det så, lager kom med version 3.

Aja, tron på mitt eget minne är iaf helt återställt igen. ;)

Förresten, att tänka tankar om hur man ”tar bort” en högljudd kvinna är väl avkopplande men kunde ingen uppmoda nog med testosteron för att säga till henne?

I Malmö var alla tysta och snälla...
Det var vi också, tysta och snälla, det var väl därför vi struntade i testosteronet, den kvinnan hade så det räckte för alla. Men nu är jag lite elak faktiskt.

Ne, nu till middagen.

mipert skrev:
Jag är en tråkig person men jag är inte så imponerad av JK.
Jag vill ha mer förklaringar och exempel, saker jag inte kunde ta reda på genom att läsa hjälpen eller läsa höstens nummer av Allt om DIGITALFOTO (eller eventuell annan tidning).
Jag är också en trist typ, men mina förväntningar överträffade hon. Jag brukar inte vara förtjust i smilfinkar som skämtar bort viktiga saker. Speciellt när de pratar som de gör i de rackiga hollywoodrullarna på teve.

Men min respekt fick hon direkt, kompetensen lös igenom så tydligt. Det är ju ändå ett krängarseminarium och inte en utbildning jag betalat för. Inte heller försöker de ju ge sken av annat.

Ta mig tusan om jag inte till och med log lite då och då åt hennes skojande, efter att jag kommit över chocken.

Ja, nu har jag en rejäl tallrik Linguini med scampi i magen (Casa Mia är aldrig fel när man inte orkar laga mat hemma) så jag tycker JK är alldeles, alldeles underbar.

Log vackert gjorde hon också...

jimh skrev:
Det är ju ändå ett krängarseminarium och inte en utbildning jag betalat för. Inte heller försöker de ju ge sken av annat.

Det hade inte varit så dumt med ett icke-krängarseminarium med Julieanne. fast det är kanske det DVDn är till för.

Fast det är nåt speciellt att sitta och se ett proffs arbeta. Och hon var ett försäljningsproffs.

Jag undervisar Photoshop själv och vet hur mycket energi det går åt att försöka göra saker i programmet samtidigt som man pratar och tittar på publiken.

Hjälp, jag tror jag stötte ihop med Julianne i Kungsan igår. Jag var lite osäker, dum & blyg som jag är vågade jag inte gå fram och fråga med darrande röst "Hej är det du som är Julianne". Nu får jag ångra mig hela livet, #%¤# också !

Hon gick där med en stor Nikon så jag är nästan säker nu i efterhand.

Snyft....

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar