Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Photoshop CS

Produkter
(logga in för att koppla)

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Nu har Adobe lagt ut info om Photoshop CS, som det tydligen kommer att heta istället för Photoshop 8.

Programmet innehåller flera saker jag hoppats stort på, t ex justeringslager (lager överhuvudtaget) i 16-bitarsläge och en palett för realtidshistogram. Suveränt.

Men jag hittar ingen info om när de släpper det. Har någon koll?

du e intelligent Christer, jag kan bara hålla med... ser ändå fram mot nya versioner. Själv använder jag en bråkdel av funktionerna o ändå utbildar jag folk på det... *s*

var hos en kompis idag som hade installerat Photoshop CS. Hann inte kolla så mkt, men största skillnaden tyckte jag var snabbheten.

Bildvisning, lagerbläddring och filterhantering (realtid) tyckte jag gick mkt fortare.

Och som vanligt finns lite fler funktioner.. ojoj, ännu fler saker att lära sig.. =)

jojo visst. enligt min DTP lärare så finns det en japan som å står sig kunna nästan hela och han kör fortfarande i version 2,0.

...och till nybörjare och amatörer i allmänhet så ska det bara sägas att man måste inte ha det senaste, det går lika bra med selleri (PS 5 t.ex) ;)
mvh/gunte..

Att ha som mål att kunna "hela" Photoshop känns lite som att vilja "kunna hela sin hammare" eller "kunna hela sin bil". Det är ju ett generellt verktyg som kan användas inom massa olika verksamhetsområden. Kan man utföra de uppgifter man vill utföra på ett effektivt sätt så "kan" man ju Photoshop.

gunte skrev:
...och till nybörjare och amatörer i allmänhet så ska det bara sägas att man måste inte ha det senaste, det går lika bra med selleri (PS 5 t.ex) ;)
mvh/gunte..

Oftast är det ju tvärt om tycker jag... ju mindre man kan ju mer nytta har man av senare versioner, då gör ju applikationen mer automatiskt.

Jag ser iaf med spänning fram mot att kunna öppna mina RAW filer direkt och interpolera dem med bättre resultat.

För den som även vill använda webb funktioner räcker inte PS5 långt. Annars har du en poäng.

elohim skrev:
var hos en kompis idag som hade installerat Photoshop CS. Hann inte kolla så mkt, men största skillnaden tyckte jag var snabbheten.

Hmm, Photoshop finns inte ute ännu. Hur har din kompis fått tag på PS CS? Var det på PC eller Mac?

/M

5 November

Adobe CS levereras preliminärt 5 November hos mina "distar". Har beställt standard versionen på Engelska.

//Robban

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar