Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

personlig portfolio

Produkter
(logga in för att koppla)
mipert skrev:
Att du överhuvud taget surfar runt på ”nätet”, du måste ha konstant klåda!

Ja! Äntligen någon som förstår mig. Det är inte kul där ute, men någon dag i framtiden kommer kanske alla kunna skriva välformad XML och då blir jag glad :)

Ärligt talat så finns det ju inget att förlora på att skriva korrekt HTML, oftast när det är något fräckt webbdesignföretag som varit framme (och självklart fulkodat eftersom de endast kan design, inte html) så är det bara att lägga till en tag eller två för att allt skall bli helt korrekt. Att säga "jamen, 98% använder IE ändå" är ett lamt argument, det kanske är de 2% som inte kör IE som skulle vilja ha din bild (eller annan produkt), varför stänga ute dem?

Tyvärr Hampus.
Julen som gick beslutade jag mig för att sluta skriva kod och bara köra Dreamweaver.

Det känns konstigt men jag funderade och det slog mig att jag deignar ju pappersprodukter med InDesign och Illustrator, inte sitter jag och skriver PostScript i anteckningar!

Jag betraktar numera webbsideskapande som layout (webbdesign) och inte som webbutveckling eller vad det skall heta nuförtiden.

Skall prova alla XDHTML-fanatikers hatprogram nummer ett, GoLive 5!

Till och med är det så att jag gör layouten i Photoshop och öppnar i webbprogram för redigering.
Det vill säga jag tar bort de tomma giffar som fyller upp tabeller och lager.

Den du!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar