Problemet med vårt forum är ju att det endast handlar om teknik. Pentaxfolk är ju kända för att mest vara intresserade av att fotografera, så det kanske inte passar alla. (I verkligheten är det nog inte så stor procentuell skillnad mellan märken). I en grupp skulle vi kanske få till lite mer fotograferingsfokus istället för bara teknik... Man måste i så fall iofs fråga sig varför man skulle ha en särskild grupp för Pentax. Men eftersom vi är en så liten grupp, så kanske detta är något som är gemensamt och som kan skapa en aktiv grupp? När det gäller teknik är vi väl bara 10-15 riktigt aktiva, vore ju roligt om vi kunde få 100 som aktiverar sig när det gäller fotodiskussioner? Och om det inte funkar, är det ju bara att lägga ner. Jag tror dock det kan finnas fördel av att diskutera teknik på en plats, och fotografi, dela bilder, föreslå fotorundor, osv på en annan plats. Eftersom jag inte vet hur många som är Pentaxianer, eller hur många som tycker det är töntigt att gruppa beroende på kameramärke (vilket det väl i viss mån är) så är det svårt att gissa hur många som kan tänkas delta.
Den allra största fördelen är väl att man slipper troll, eftersom medlemmar i en grupp måste godkännas och kan uteslutas om jag förstått det hela rätt. Inte för att vi har särskilt stora problem med det, men ändå en fördel.