Annons

Pentaxforum i Sverige

Produkter
(logga in för att koppla)
För min del räcker det gott med Fotosidan,
Pentaxforums och DPR ibland.
Nån som kan översätta "Geekträff"?
De e ju trots allt ett Svenskt forum.
 
För min del räcker det gott med Fotosidan,
Pentaxforums och DPR ibland.
Nån som kan översätta "Geekträff"?
De e ju trots allt ett Svenskt forum.

Geek = Nörd kanske? eller fantast eller fanatiker för att använda äldre ord. Fanatiker är ju lite negativt, så kanske Pentaxfantasterna ? :)
 
Näää!
Geek ska det vara. Jag har inget emot att betraktas som nördig.

Det är charmigt att vara nörd/geek. Bara så ni vet... ;o)
 
Appropå min kommentar tidigare om Fotokungen, Stockholm

Det tog ett tag innan jag fattade att det som är markerat som gult på deras site är sånt de har på hyllan, det betyder alltså inte beställningsvara. Jag antar att grönt betyder att de har många...

Just nu har de på hyllan:

17-70
50-135
14
40
70
100 Makro
16-45
18-55 II
50-200
55-300

Dessutom en massa K20 på lager. Det framgår inte om de har blixtar på hyllan men det skulle jag tro.

Så det är väl en ganska bra sortering för att vara Pentax.

/PA
 
Näää!
Geek ska det vara. Jag har inget emot att betraktas som nördig.

Det är charmigt att vara nörd/geek. Bara så ni vet... ;o)

Precis! Fast jag gillar inte svengelska, så antingen Geekmeet eller Nördträff. Eller kanske "Afficionadosammankomst", så vi kan ge sken av att vara ett sofistikerat gäng?
 
Geekmeet låter bättre.
Nördträff liknar nöffnöff alltför mycket. hihi

Pentax geekmeet (geek meet?). Kan det bli bättre? :eek:)
 
Jag tycker att det låter helt utmärkt med din ide om forum...!

jag har alltid användt pentax från analog till nu digital, tycker att det är riktigt bra kameror.
Men det är sant att det är svårare att hitta folk dom fotograferar med pentax.. men vi finns!!!
Sorry jag kryper in här som en genuin Nikonfotograf men jag beställde just en K7 från Cyber.Anledning?Jo,att jag alltid älskat Pentax!Helt fantastiska kameror.Så startas det ett "Pentaxforum sverige" så är jag nog medlem nr 1::
 
Precis! Fast jag gillar inte svengelska, så antingen Geekmeet eller Nördträff. Eller kanske "Afficionadosammankomst", så vi kan ge sken av att vara ett sofistikerat gäng?

Men afficionadosammanomst är väl svengelska det också..? Själv har jag inga problem med nördträff. Men om man tycker att nörd är ett nedsättande ord funkar kanske fantastträff bättre? Annars har "forum för hängivna Pentaxanhängare" min röst...
 
Men afficionadosammanomst är väl svengelska det också..? Själv har jag inga problem med nördträff. Men om man tycker att nörd är ett nedsättande ord funkar kanske fantastträff bättre? Annars har "forum för hängivna Pentaxanhängare" min röst...

- Spanskt/svenskt faktiskt ;) Men vi kanske inte ska tappa momentum här utan fokusera på grundfrågan - ska vi träffas och jämföra grejer med varandra?

Om ni inte har alltför bråttom skulle vi kunna lägga första träffen i början av juli. Jag ligger ruskigt tidigt i kön på Scandinavian för en k-7 och då kanske både jag och några till hunnit fått våra nya kamerahus. Det vore väl mumma att träffas då?
 

Bilagor

  • IMGP5147.jpg
    IMGP5147.jpg
    59.9 KB · Visningar: 334
Om det finns intresse för någon pentaxträff i Uppsala så är jag med. Har hittills bara fått underliga blickar på fotoklubben då man nämner att man använder pentax. Finns det fler pentaxianer i Uppsala?
 
Om det finns intresse för någon pentaxträff i Uppsala så är jag med. Har hittills bara fått underliga blickar på fotoklubben då man nämner att man använder pentax. Finns det fler pentaxianer i Uppsala?

Jepp här är en Pentaxian till och jag hakar på om det blir något i Uppsala och jag är i närheten, Jobbar ute i kusten över sommaren/hösten men är inne i stan ibland!
 
Jepp här är en Pentaxian till och jag hakar på om det blir något i Uppsala och jag är i närheten, Jobbar ute i kusten över sommaren/hösten men är inne i stan ibland!


Ah bra! Jag är tyvärr bortrest hela sommaren så jag kan vara med först på hösten men en träff skulle vara kul.
 
Jag är med på geek meet möten!!
men i gbg området någon?

har aldrig sett någon mer här som använder pentax...


Jag är i Gbg-området! I alla fall i sommar.

Som kuriosa kan jag tillägga att jag var på studentfirande i fredags och där såg jag förutom min egen K200, både en annan K200 och en K20 smattra bland pubilken.
K200-ägarinnan gick senare förbi mig och vi nickade lite coolt i samförstånd när vi såg vilka kameror vi hade.
 
Pentax på stan

Notera att ett pancake smugit sig in i bilden...
 

Bilagor

  • 20090606-_PX20241-122016.jpg
    20090606-_PX20241-122016.jpg
    60.7 KB · Visningar: 283
om ni vill så får ni gärna starta en Pentaxgrupp här under Grupper. Hojta isåfall.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.