Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax Z-20 problem

Produkter
(logga in för att koppla)

Ricke

Aktiv medlem
Har lite problem med min Z-20 går inte att ändra bländare med ringen, kan sätta ringen i A-läge och ändra bländaren elektroniskt. Bländaren ändras dock när jag vrider på ringen men det indikeras inte i kameran som visar bländare 32 hela tiden likadant när jag provade med ett ME-objektiv. Kan det vara någon kontakt eller vad kan det vara. Tacksam för svar.
Mvh Richard
La in detta i Pentax-forumet men där verkar det inte vara så många besökare så jag testa här också.
 
Tror att jag har hittat felet. Verkar vara en lite en plastbit som har gått av på en ring som sitter i objektivfattningen på kameran som ska hugga i bländarringen när man vrider den, kan det vara det eller är jag ute och cykla.
Är det en dyr reperation i sånna fall nån som vet?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.