FotoZ
Aktiv medlem
Jag har ingen aning om när 60-250:an når Sverige, men ser vi till 18-55 II, 200 f/2.8, 300 f/4 och 35 Limited Macro så nådde de Sverige ungefär samtidigt som de nådde övriga Europa och världen. Det är bara 55-300:an som för svensk del tyvärr har segat sig. Å andra sidan var det ingen direkt kö på DA Star telena. 35:an såldes dock slut snabbt när den kom och just nu är slutsåld i hela Europa (förutom möjligen något exemplar hit eller dit). Just Limited-objektiven tillverkas med lägre hastighet än övriga objektiv, för att säkerställa kvaliteten, detta gör att det inte blir så många tillverkade varje månad.
En annan sak att komma ihåg är att produkterna skeppas med båt. Beroende på väder och vind så kan ankomsttiden till ankomstkajen i Holland (där de sedan går till lagret i Tyskland) variera en hel del.
Personligen skulle jag tycka det vore bättre för miljön med segelfartyg, än dessa dieseldrivna utsläppsbåtar - men då skulle leveranstiderna variera ännu mer.
En annan sak att komma ihåg är att produkterna skeppas med båt. Beroende på väder och vind så kan ankomsttiden till ankomstkajen i Holland (där de sedan går till lagret i Tyskland) variera en hel del.
Personligen skulle jag tycka det vore bättre för miljön med segelfartyg, än dessa dieseldrivna utsläppsbåtar - men då skulle leveranstiderna variera ännu mer.