Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax SMC-DA 35/2,8 Macro Limited

Produkter
(logga in för att koppla)
Japp, och butiken är numer min favoritaffär. Inte bara grymma priser utan också utmärkt service. :)

Kan bara instämma, har varit på plats i den lilla holken på high street i Watford två gånger och handlat Pentaxgrejer.

Sen kan jag inte låta bli att rätta prisuppgiften, £289+19,99 är cirka 3395:-, men det är fortfarande ett riktigt bra pris. ;-)

Jaja, så petig man ska vara. ;)

Skämt åsido, körde via google och fick den summan jag nämnde inkl frakt. Idag får jag det till 3292:-. Jämfört med ockerpriserna i Sverige är det ju en viss skillnad.

Jaja, så petig man ska vara. ;)

Skämt åsido, körde via google och fick den summan jag nämnde inkl frakt. Idag får jag det till 3292:-. Jämfört med ockerpriserna i Sverige är det ju en viss skillnad.

Beror såklart på vilken kurs man betalar, kurserna som anges på valutasajter är ju sällan det man verkligen betalar. Betalade precis för en grej på Ebay med Paypal (Visa) och betalade då 10,987 för pundet..

Jag uppfattar att prisskillnaden mellan Sverige och övriga världen är större på Pentaxprylar än på andra märken. Men det är väl kanske inte så konstigt då marknaden för Pentax i Sverige är liten och konkurrensen därefter.. Att Sverige är dyrare finns det ju gott om skäl till, men när skillnaderna blir så stora som de är på en del grejer så är det ju omöjligt att motivera ett köp på hemmaplan.

Japp. Handlar i den mån det går i Sverige för att stödja branschen, men med så stora prisskillnader blir det handlarna inom EU som drar längsta strået, tyvärr.

Precis som du säger är det störst skillnad på Pentax, men även Canikonprylar är det stora skillnader på emallanåt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar