Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax RAW-format?

Produkter
(logga in för att koppla)

toaxing

Medlem
Jag har problem med att se PEF-formatet i Bridge. Efter att ha laddat ner uppdateringar från Adobe ser jag filermna utan problem i CS2. Däremot kan jag inte öppna dom i Bridge.Någon inställning eller vad som jag inte sett? Kameran är en Pentax K100.

Hm. Har du lagt "Camera Raw" filen i rätt mapp?

Med svensk XP är det i mappen C:\Program\Delade filer\Adobe\Plug-Ins\CS2\File Formats\

Är det senaste Camera Raw, du har lagt den i rätt mapp och rensat cashehuvudminnet så vete sjutton vad som krånglar.

Start tack för hjälpen. Jag hade lagt filen fel (Program-Adobe-PhotoshopCS2-Plug in-Filformat)MEN det var problem ändå. Det gick inte ta bort den gamla filen så jag fick döpa om den nya för att kunna lägga in den. OCH SI ,då fungerade det, trots annat namn på nya filen.
Än en gång TACK!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar