Annons

Pentax-optik - Prishistorik på Ebay

Produkter
(logga in för att koppla)

KJonsson

Aktiv medlem
Jag hade en länk i mina bokmärken tidigare där man kunde hitta Ebay-prishistorik på en drös gamla och nya Pentax-objektiv. Nu har jag lyckats slarva bort den och hittar den inte efter en tids googlande. Vore bra att ha när man försöker "fynda".

Nån annan som har länken?

Mvh,
KJ

Här:
http://www.jcolwell.ca/photography/lens$db/index.htm

Oj... Jag kanske borde sälja mitt Pentax A* 135/1.8, har ju inte ens någon kamera med K-fattning längre och de verkar gå för rätt stora pengar 1600-1900 USD). Eller iallafall hitta någon som vill byta mot något som jag har nytta av.

Oj... Jag kanske borde sälja mitt Pentax A* 135/1.8, har ju inte ens någon kamera med K-fattning längre och de verkar gå för rätt stora pengar 1600-1900 USD). Eller iallafall hitta någon som vill byta mot något som jag har nytta av.

Eller varför inte köpa en PK adapter till din EOS och använda det? :p

Eller varför inte köpa en PK adapter till din EOS och använda det? :p

Tyvärr går det bara om man har en 1.6x crop kamera med EF-S fattning, annars är bländarpinnen i vägen. Iallafall var det så när jag sist kollade efter adapters. Någon som vet om det har kommit nyare modeller som lyckats ta sig förbi den begränsningen? Hade ju varit kul och jag tänker _VERKLIGEN_ inte modifiera objektivet permanent.

Annars byter jag gärna mot ett Canon EF 135/2L om någon har ett som ligger och skräpar :)

Tyvärr går det bara om man har en 1.6x crop kamera med EF-S fattning, annars är bländarpinnen i vägen. Iallafall var det så när jag sist kollade efter adapters. Någon som vet om det har kommit nyare modeller som lyckats ta sig förbi den begränsningen? Hade ju varit kul och jag tänker _VERKLIGEN_ inte modifiera objektivet permanent.

Annars byter jag gärna mot ett Canon EF 135/2L om någon har ett som ligger och skräpar :)

Du kan behöva modifera det. Men det är inte permanent.du kan haka ur pinnen och sedan haka på den igen om du kom ihåg var du la den ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar