FotoZ
Aktiv medlem
Bofoto2 skrev:
Jag antar att man får nya zoomen med K200D(kan vara tryckfel på Pentax.se), och den är säkert mycket vassare.
Stämmer, "gamla" 18-55 är inte i produktion längre.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bofoto2 skrev:
Jag antar att man får nya zoomen med K200D(kan vara tryckfel på Pentax.se), och den är säkert mycket vassare.
Ja, NiMh ger ju 4 X 1,2Volt ~5Volt, och det är ganska långt från strömuttagets 6,5Volt. Men det finns engångs Litium som nog ger minst 6Volt och det borde räcka. Jag har inte provat än på min K100D.ibbe76 skrev:
tror 200 skulle må bättre att få lite mera volt,
4st aa ger inte mycket på en systemkamera i dag.
driva objektiv,2,7 lcd mm...
papi skrev:
Bildexempel k200, full storlek
http://www.digital.pentax.co.jp/ja/35mm/k200d/image/ex_03.jpg
Och hon ligger oxå ....madsochmarja skrev:
Wow vilken tjej ;-)
ojkooj skrev:
Hej !
I tagen att köpa kamera.
På Pentax sida står det "Vad sägs om en 14,6 megapixel CMOS-sensor i nya K20 D och en 10,2 megapixel CCD-sensor i K200 D?"
Vad är då skillnaden mellan en cmos och en ccd?
Är det skillnad?
Jag kan inte så mycket, men en CMOS till skillnad från en CCD ger inte så mycket brus pga att den inte blir så varm(heta pixlar kan bli tex röda). Det är en liten fördel för lågt brus och CMOS kan oxå användas i en kamera för "liveview", så du kan titta på skärmen istället för i sökaren. "Liveview" ersätter däremot inte sökaren, beroende på konstruktion så finns begränsningar som tex autofokus.ojkooj skrev:
Hej !
I tagen att köpa kamera.
På Pentax sida står det "Vad sägs om en 14,6 megapixel CMOS-sensor i nya K20 D och en 10,2 megapixel CCD-sensor i K200 D?"
Vad är då skillnaden mellan en cmos och en ccd?
Är det skillnad?