jdandanell
Aktiv medlem
Jag har bestämt mig för att köpa en Pentax K10D och troligen blir det inom någon eller några få månader. Jag kommer med stor sannolikhet att använda 2 olika objektiv; något form av standard ala 28-70 samt ett hyfsat telezoom (kanske 70-300?).
Skulle man kunna få några rekommendationer på några bra objetiv till mig?
Jag skall bli pappa (för 2:a gången) nu i slutet på april så jag antar att det blir ett större antal inomhusbilder på den nya familjemedlemmen.Jag gillar även att foto utomhus och det är ju där som telezoomen kommer till nytta. Jag antar att 90% av alla mina bilder kommer att tas med 28-70 (?) objektivet och det är kanske här man skall lägga krutet? Det bör nog vara hyfsat ljusstarkt eller?
Snälla såga inte mina kunskaper då jag är nybörjare på detta
Skulle man kunna få några rekommendationer på några bra objetiv till mig?
Jag skall bli pappa (för 2:a gången) nu i slutet på april så jag antar att det blir ett större antal inomhusbilder på den nya familjemedlemmen.Jag gillar även att foto utomhus och det är ju där som telezoomen kommer till nytta. Jag antar att 90% av alla mina bilder kommer att tas med 28-70 (?) objektivet och det är kanske här man skall lägga krutet? Det bör nog vara hyfsat ljusstarkt eller?
Snälla såga inte mina kunskaper då jag är nybörjare på detta