Avslutat Medlemskap23
Aktiv medlem
fredriklindstrom skrev:
Jamfor prestandan mellan K1D och 1Ds/ 1Ds m2, exakt samma, men Canon's cameror ar 36 manader gamla.. Dar har du det igen! Sen tar du K5D vs. 5D, samma sak!
Hur kan man jämföra prestandan mellan K1D och 1DS/1DSm2 när K1D inte är lanserad än? Hur kan man jämföra prestanda mellan en K5D från Pentax och Canon 5D, när K5D inte är lanserad än?
Vad menar du med "Sen tar du K5D vs 5D", var någonstans skulle jag ha tagit K5D vs 5D? Allt det här började med att jag skrev en möjlig framtid för Pentax och se vad som hände av det... Jag pratade inte ens om 5D då, 5D kom in i debatten genom att jag citerade Benjamin Kanarek gällande sitt byte från Canon till Pentax. Varken han eller jag har gjort en koppling mellan K5D och 5D, det är det bara du som har gjort.
Jag har en Pentax MZ-5. Ska jag jämföra den med Canon 5D tycker du därför att båda heter '5'? Mmm, kanske skulle passa på att jämföra min P30 från 1988 med Canon EOS 30D också eftersom båda heter 30. Vet du hur många månader som gick mellan P30:n lanserades och Canon kom med sin EOS 30D? Vem var det nu som låg efter....
Det här är ju faktiskt löjligt, du har verkligen hakat upp dig på modellbeteckningar.
Hälsar
R