Annons

Pentax K-5: problem med autofokus

Produkter
(logga in för att koppla)
Verkar funka...

Utan att ha gjort en mer övergripande test så verkar det som om FW 1.03 i alla fall gör fokusen säkrare och inte frontande i dåligt ljus.. Men på en glugg tjurades det lite och ville inte riktigt låsa men det kan vara ett tekniskt fel på gluggen. Så ännu så länge ser det lovande ut.

I morgon ska jag till Elmia och fota under bitvis usla ljusförhållanden. Det blir ett litet första test på om huset gör jobbet... Men för säkerhets skull plockar jag med mig den klumpiga Canonklossen 5 D mk2 . VIsst blir folk impade när man kommer med en dylik sak men bätrre är att ha ett hus att stoppa i fickan.... Jag har verkligen saknat detta kompakta och lättjobbade Pentaxhus,,, nu är det upp till bevis .. jag återkommer...

Inget ont om Canon och Nikon men speciellt små är de inte....storleksmässigt.... puhh
 
Tjohoo, STOR förbättring.
Den var helt hopplös med min sigma 17-70 tidigare men nu verkar den träffa rätt. Kul.
 
K5 till Belgien

Jag har kört hårt med min K5 sedan i januari, den skulle inte ingå i det första släpp som hade problem. Har dock haft stora problem med fokus och fokuspunkter, arbetat vidare i frustation.
Slutligen gjordes ett test med K200D och K5 i likvärdigt ljus under samma tidpunkt... kameran skickades till fantastiska Kameraservice. Den är nu på väg till Belgien, den byts ut. Lyckosamt och underbart, att vänta ett hus som fungerar som det ska... har fler än jag problem med fokus... dra inte ut på det som jag gjort (klandrat mig själv)... skicka in den.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.