Fick mitt paket med K-5:an idag och har pillat lite med den och prövat objektiven. Verkar riktigt bra allt än så långe. Hoppas på en klar natt
så att man kanske kan få se något lite av stjärnhimlen och testa.
Blev positivt överraska av stativet. Har ju ingen tidigare efrarenhet av stativ, men tycker ändå detta verkar riktigt robust och stabilt för sitt pris.
Inget glapp eller liknande utan allt sitter fast riktigt bra. Dessutom har det vadderade ben, det var väl du som tipsade om att det kunde vara skönt att hålla i ett par vadderade "varma" ben på vintern?
Verkar jättebra, mjuka och sköna att ta på.
Tack för dina synpunkter på Atrotrac, det låter onekligen som ett bra alternativ.
Tittade på den testvideon som finns på produktsidan, tycker mig dock ana lite ojämn gång i timelapsen, vet inte om detta beror på hur kameran är inställd eller om det har med astrotracs rotation att göra?
Får hoppas det fungerar med det nyinköpta stativet, men det verkar relativt stabilt i mitt tycke i alla fall.
Bra tips och synpunkter även på objektiven. Funderar fram och tillbaka hur jag ska göra, får nog fundera lite till.
Men har sett väldigt fina bilder tagna med 300mm nu och det borde väl i sig räcka till att börja med.
Förresten, har läst litegranna om att det går att sätta på någon lins eller converter som ger ännu större brännvidd? eller kanske handlar det om något annat?