Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax K-5 II is #1 says DxOMark

Produkter
(logga in för att koppla)

Björkhult

Aktiv medlem
http://www.dxomark.com/index.php/Publications/DxOMark-Reviews/Pentax-K5-II-Showing-the-competition-how-it-s-done/Conclusion

"The Pentax K-5 II is a remarkable piece of kit, it scores better in the DxO mark tests than several very highly thought of, full frame DSLRs, beating all the cameras made by Canon! It manages to do this in a body that is very reasonably priced. Add to this that you can fit lenses to the K-5 II that Pentax made as far back as 1975 and the multitude of independent lenses that are available and this camera becomes not only a remarkable performer but also a fantastically versatile camera at an exceptional price."

Hej och hå!

Klämde på K5II på mässan idag. Såg ingen större skillnad på skärmen, men det krävs nog solljus för det. AF kändes väldigt pigg och beslutsam, men återstår ju att se om den är rätt också. Jag klämde även som vanligt på 645. Jag vill ha!!! Jag skulle ta MYCKET bättre bilder med en sådan. Känns helt rätt i händerna, och vilken fantastisk sökare....

Eftersom Pentax fortfarande inte skickat mig min K5IIs (i USA är det snart två veckor sedan de första fick sina kamewror), väljer jag att låta denna bild representera Pentax i Sverige :)

Bilagor

• 20121124-_K520570-.jpg
    20121124-_K520570-.jpg
    33.6 KB · Visningar: 497
Klämde på K5II på mässan idag. Såg ingen större skillnad på skärmen, men det krävs nog solljus för det. AF kändes väldigt pigg och beslutsam, men återstår ju att se om den är rätt också. Jag klämde även som vanligt på 645. Jag vill ha!!! Jag skulle ta MYCKET bättre bilder med en sådan. Känns helt rätt i händerna, och vilken fantastisk sökare....

Eftersom Pentax fortfarande inte skickat mig min K5IIs (i USA är det snart två veckor sedan de första fick sina kamewror), väljer jag att låta denna bild representera Pentax i Sverige :)
Utan 645D hade jag gett montern underkänt (ganska fult ihopslängd och saknade en hel del intressant) så din bild känns talande. Vem ska sponsra oss med varsina 645D? Den ligger som du säger perfekt i handen!

Samma poäng som gamla K-5:an. 82.

Ändå har 2an fått 1235 ISO vs 1162 i "Sports (low light iso)"
Eller kommentaren:
"There is an increase in the low-light performance but it is very slight. Reading through the specifications side by side they could almost be interchangeable. The differences that are there include an improvement in the performance of the image stabilization system in low light, an increase in the size of the image buffer allowing a greater number of images to be captured continuously, and the screen now boasts an airgapless coverglass offering better viewing contrast. Otherwise, the changes seem to be to the software. As the name suggests, this is a version two, not a completely new camera."

Pentax Q10 saknades i montern, argumentet var att den sålde så lite.
Att inte visa upp den höjer nog inte försäljningen...

Pratade oxå med Christian på Foto som inte trodde att K5 II s kommer att ge
så mycket mer än K5 II, han baserade det på skillnaden på Nikon D800 modellerna.
Vi får se vad han kommer fram till om 2 månader.
Jag avvaktar med att köpa K5an.
Mest prisvärt nu är vanliga K5an med kiten för 6500:-
http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=K-518-55

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar