Bofoto2
Aktiv medlem
Vi får se
Jag tror inte ES behöver bli bättre än optisk sökare, Redan med G1an har man möjlighet att zooma i sökaren. Så jag tror finesserna blir avgörande för mikrosystemens framgång. Innan digitalkamerorna var bättre än filmen hade digitala kamerorna tagit över. Själv håller jag ett getöga på dom där små sakerna. Som nybliven kameraägare fick jag syn på en vessla eller hermelin, men med en slutartid på kanske 1/60s så hann han bli skrämd av slutaren och försvinna in i rörelseoskärpan eller utom synhåll, med en DSLE skulle det inte ha varit ett problem.
Jag förstår inte argumentet riktigt, vad har det ena med det andra att göra?
Jag tror heller inte att elektronisk sökare tar över än på länge på systemkamerorna, helt enkelt för att de inte är i närheten av att ha samma bildkvalitét.
Någon gång så kommer ES ta över, men jag bedömer att det är långt ditt. ES behöver utvecklas väldigt mycket innan de är jämförbara i bildkvalitét och även då kommer det finnas ett automatiskt motstånd då DSLR är det absolut dominanta.
Det skulle krävas en omläggning av hela modelparken av DSLR och frågan är om efterfrågan på ES istället för spegelreflex skulle vara så stor att det skulle gå snabbt, jag tror inte det.
Jag tror vi får se en långsam omvandling, och då först när ES blivit betydligt bättre.
Jag tror inte ES behöver bli bättre än optisk sökare, Redan med G1an har man möjlighet att zooma i sökaren. Så jag tror finesserna blir avgörande för mikrosystemens framgång. Innan digitalkamerorna var bättre än filmen hade digitala kamerorna tagit över. Själv håller jag ett getöga på dom där små sakerna. Som nybliven kameraägare fick jag syn på en vessla eller hermelin, men med en slutartid på kanske 1/60s så hann han bli skrämd av slutaren och försvinna in i rörelseoskärpan eller utom synhåll, med en DSLE skulle det inte ha varit ett problem.