Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Pentax över axeln
- Trådstartare quarc
- Start datum
Termik
Aktiv medlem
Från helgen...Olika färger av blå...
Bilagor
AntY
Aktiv medlem
Igår fick jag tre objektiv av min flickväns pappa som han använt på sin gamla chinon kamera. Bland andra var det ett 80-200 så idag har det varit fåglar! Tyvärr är det MF så fokus hamnade bara rätt på en enda bild.
Bilagor
x-country
Aktiv medlem
Igår fick jag tre objektiv av min flickväns pappa som han använt på sin gamla chinon kamera. Bland andra var det ett 80-200 så idag har det varit fåglar! Tyvärr är det MF så fokus hamnade bara rätt på en enda bild.
Ett tips när du använder manuell fokus: använd Live View och förstora bilden på skärmen. Nu har ju du en K-x men kanske gör man på samma sätt som på K-7, nämligen tryck på LV-knappen och tryck upprepade gånger på INFO-knappen så mycket du vill zooma bilden. Då kan du sätta fokus perfekt! Med stativ eller stöd blir det enklare.
quarc
Aktiv medlem
Chinon hade en del riktigt fina objektiv. Ser ut som ett 50mm där också, den är inte så dum. Med K-x tar du väl 5 bilder i sekunden, så bara att långsamt vrida fokusringen lite fram och tillbaka kring fokuspunkten medan du tar några bilder. Se till att ha riktigt kort slutartid, typ dubbla brännvidden är bra. alltså 1/400 för 200mm
Bofoto2
Aktiv medlem
I Kungshamn trängs husen
Just så där ska man använda tele.
AntY
Aktiv medlem
Objektiven var en 24mm, en 35-70 och en 80-200, alla tre är förövrigt zeiss optik och de är överraskande skarpa. Kommer inte ihåg modellerna på rak arm. Tack för alla tips.
Hur som haver, det blev kyrkfotografering i Umeå här om dan.
Hur som haver, det blev kyrkfotografering i Umeå här om dan.
Bilagor
x-country
Aktiv medlem
Just så där ska man använda tele.
Tack tack. Jag har verkligen sett fram emot att fota på Smögen/Kungshamn med ett tele men nu är det så grått och trist. Får försöka igen nästa gång jag är här nere.
quarc
Aktiv medlem
joakimos
Aktiv medlem
fikkser
Aktiv medlem
Ett par bilder från igår kväll tagen med en Pentax K20D, ISO1600. Sigma 18-50 2.8 EX.
Aah! Jag var förbi Arenan på dagen igår innan konserten och såg några ur bandet stryka omkring utanför. Kul att se bilder från Falun!